مومن باید مبلغ باشد

متن ذیل بخشی از مجموعه سخنرانی های حجه الاسلام و المسلمین پناهیان با موضوع «مومن مبلغ» می باشد که تقدیم کاربران می گردد.
برای هر چیز با ارزشی که کسب می‌کنیم بهایی پرداخته می‌شود. مثلاً برای فهمیدن ارزشمند بودن کتاب، تلاش معلم لازم است. و برای اهمیت تبلیغ، خون امام حسین(علیه السلام) هزینه شده است.... تبلیغ هیچ‌گاه اختصاص به صاحبان دین و متبحران در امر تبلیغ نداشته و ندارد، تبلیغ یک فعالیت عمومی است. یک انسان شیعه باید بخشی از زندگی خود را صرف تبلیغ کند... اساساً شیعه بدون تبلیغ نمی‌تواند زندگی کند. جامعی الان ما بیش از هر زمانی نیاز به تبلیغ دارد. اگر جوانان مذهبی و متدین ما که خودشان اهل نماز اول وقت و روضی امام حسین(علیه السلام) هستند، به اندازه یک شیعی حداقل توان تبلیغ داشته باشند، ما به سرعت جهان را خواهیم گرفت...یکی ازمقدمات لازم برای تبلیغ دین، کسب آگاهی در زمینی معارف دینی است. برای زندگی مبلغانه داشتن و برای رفتارهای تبلیغاتی این آگاهی لازم است.

دانلود مجموعه سخنرانی های «مومن مبلغ»: سخنرانی اول ، سخنرانی دوم ، سخنرانی سوم، سخنرانی چهارم، سخنرانی پنجم، سخنرانی ششم، سخنرانی هفتم، سخنرانی هشتم، سخنرانی نهم.


با تشکر از سایت فتیان

دائم درحال تحویل هستیم


«إِنَّ اللَّهَ لا یَستَحیی أَن یَضرِ‌بَ مَثَلًا ما بَعوضَةً فَما فَوقَها» سوره مبارکه بقره؛ آیه ۲۶
شما اهل کسب و کار هستید، بنده هم طلبه هستم ولی به هرحال ما هم جزئی از این جامعه هستیم و شرایط را می‌فهمیم. اما یکی از حکما گفته است که یکی از خوبی‌های دنیا این است که بدی‌هایش هم وفا ندارد. این بدی‌ها و سختی‌ها وفا نخواهد داشت.

ادامه نوشته

گلچینی از فایلهای صوتی هیات جنت المهدی(عج)

کربلایی اصلان دویران ... واحد (آرزوم اینه حسین)

کربلایی اصلان دویران ... شور (آرزومه بازم برم به سویه حرم)

کربلایی اصلان دویران ... شور (وا شده در میخونه میخونه)

کربلایی اصلان دویران ... شور (وقتی که دلتنگ وغمگینم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد ( سنه زهرا قربان)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد (ای منی تک قویان)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد (گرچه کبیری)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (انت سبحان انت رحمان)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (نه علت وار بلایه کربلاده)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ( روضه حضرت رقیه س)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (تو روضه هایت)


کربلایی عباس احمدی ... واحد (آنا نعشینه دوشنوب حسین)

کربلایی عباس احمدی ... شور (اشکامو جمع میکنم)

کربلایی عباس احمدی ... واحد (بهتر زحسین در دو سرا نیست)

کربلایی عباس احمدی ... شور ( بازم هروله)

کربلایی عباس احمدی ... شور (بگو چند وقته اسیری سینه زن)

کربلایی عباس احمدی ... واحد(بهترین زن بعد زهرا زینب است)

کربلایی عباس احمدی ... (چیخاجاق جانیم)

کربلایی عباس احمدی ... روضه(یاحسین دور نوایه گلدیم)

کربلایی عباس احمدی ... شور (ای علمداریم اویان)

کربلایی عباس احمدی واحد(عشقیون آلوب)

کربلایی عباس احمدی ... (قربان اولوم باشدان گئچن حسینه)

کربلایی عباس احمدی ... واحد(هرجا که میروم)

کربلایی عباس احمدی ... شعر خوانی(عباس ابن علی ع)

کربلایی عباس احمدی ... شور (کفن می ژوشم)

کربلایی عباس احمدی ... شور (کرببلا نرفتم)

کربلایی عباس احمدی ... شور(برده بهشته و زیر دین)

کربلایی عباس احمدی ... شور(شهدا)

کربلایی عباس احمدی ... شور (ماسینه زنان غم عظمای حسینیم)

کربلایی عباس احمدی ... واحد (28 صفر)

کربلایی عباس احمدی ... واحد (تا که جان دارم)

کربلایی عباس احمدی ... مدح(حضرت عباس ع )

کربلایی عباس احمدی ... واحد (دل دیوانه دئنن یا مهدی)

کربلایی عباس احمدی ... واحد (مولا علی قلبینده مین شراره)


خدايا .......

واي از اون روزي كه سي دي زندگيمون

رو بذارن تو دستامون و بگن برو نگاه كن .

یاوران حجاب

خدايا ميشه بعضي از قسمتاشو پاك كنم؟

خطر محبوب بودن نزد مردم

“پای درس اخلاق امام خامنه ای”

من مواعظ علی بن الحسین (علیه السلام):
وقال له رجلٌ: إنّی لأحبّک فی اللّه حبّاً شدیداً، فنکس علیه السلام ثمّ قال: الّلهم إنّی أعوذبک أن اُحَبّ فیک وأنت لی مبغض ثمّ قال له: أحبّک للذی تحبّنی فیه.
(تحف العقول صفحه ۲۸۲)
نکته اساسى که در این بیان وجود دارد و درس بزرگى براى ما است، توجه فورى به خطرى است که در برابر چنین پدیده‏اى (محبوب بودن نزد مردم بخاطر خدا) انسان را تهدید میکند. لذا وقتى آن مرد به حضرت عرض مى‏کند که شما را براى خدا دوست دارم نمى‏فرمایند: از تو متشکرم، یا خدا را بر این محبوبیت سپاس میگویم، بلکه مى‏فرمایند: «پرودگارا پناه به تو مى‏برم از این که مردم مرا به خاطر تو دوست داشته باشند ولى تو مرا دشمن داشته‏باشى» و این خطر بزرگى است براى ما، نکند که مردم فکرکنند ما مخلصانه براى خدا کارمى‏کنیم و در راه او قدم مى‏زنیم اما حقیقتاًً ما اینطور نباشیم، و ظاهر و باطنمان یکى نباشد و یا با اعمال خود موجبات غضب الهى را در خود بوجود آورده باشیم. و در این صورت است که مردم به خاطر خدا ما را دوست‏ دارند ولى خداوند – نعوذ باللّه – دشمن ما مى‏باشد.

ویژه مراسم شهاوت حضرت زهرا(س)

ویژه مراسم شهاوت حضرت زهرا(س)

با مداحی ذاکر اهلبیت عباس احمدی

5 فروردین سال 1392 - ساعت 21 شب

مسجد 14 معصوم (ع) اسلام آباد زنجان

هیات جنت المهدی (عج)

سال ۹۲ را بعنوان "سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری می کنیم

سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نامگذاری میكنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پیدا كند.
ادامه نوشته

لحظات تحویل سال به سبک استاد اخلاق

حجه الاسلام و المسلمین حسین تهرانی، فرزند ارشد حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی‌رحمه الله علیه، به نقل چند خاطره از حضرت استاد پرداختند که گویای سیرۀ عملی ایشان در ساعات تحویل سال شمسی است. امید است خوانندگان عزیز با تأسّی از این معلّم بزرگ اخلاق، فقیه و مرجع عالی‌قدر تقلید، لحظات نوروز خود را با معنویّت آغاز کرده و سال پربرکتی را پیش‏ رو داشته باشند.
به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، حجه‌الاسلام حسین تهرانی دربارۀ برنامۀ حضرت استاد برای تحویل سال به دفتر حفظ و نشر آثار ایشان خبر دادند:

حاج‌آقا مقیّد بودند که حتماً برای لحظۀ سال تحویل در مشهد مقدّس باشند. چون زیارت امام رضا‌علیه‌السلام از زیارت بقیۀ اهل‌بیت به‌حسب ظاهر سهل‌الوصول‌تر بود، دوست داشتند که ابتدای سال را در حرم ایشان باشند. البتّه بعضی سال‌ها که لحظۀ تحویل سال نیمه‌های شب بود، ممکن بود که به حرم نروند، ولی مقیّد بودند که در مشهد باشند.

ایشان همیشه قبل از تحویل سال، مقیّد بودند که 365 مرتبه دعای «یا مقلّب القلوب» را به‌طور کامل بخوانند و برای اینکه این دعاها، تا لحظۀ تحویل سال تمام شود، از یک ساعت قبل از اعلام عید، شروع می کردند و مشغول خواندن این دعای شریف  بودند.

ایشان بعد از لحظۀ تحویل سال هم، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که میل می‌کنند، تربت امام حسین‌علیه‌السلام باشد. یعنی حضرت استاد در دو روز از سال، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که می‌خورند، تربت امام حسین‌علیه‌السلام باشد؛ یکی عید فطر بود که در ابتدای روز با تربت، افطار می‌کردند و یکی هم نوروز که بعد از تحویل سال، کمی از آن را میل می‌کردند.

روایتی جالب درباره نوروز+اعمال عید نوروز


در کتاب مفاتیح نوین آمده است: مراسمى در نوروز میان مردم معمول است و به شکل سنت ملى در میان ایرانیان درآمده که قسمت قابل ملاحظه‌اى از آن، از اموری است که اسلام بر آن مهر تأکید نهاده است.

 
به گزارش  جوان آنلاین، در اینکه اسلام در برابر عید نوروز چه موضعى دارد، میان صاحب‌نظران گفتگوست. از برخى روایات، اهمیت این روز به عنوان یکى از روزهاى نجات امّت‌ها استفاده مى‌شود.
 
مرحوم «علاّمه مجلسى» در کتاب «زادالمعاد» مى‌گوید: به سندهاى معتبر از «معلّى بن خنیس» نقل شده است که در روز «نوروز» به محضر امام صادق علیه‌السلام شرفیاب شدم. حضرت به من فرمود: آیا این روز را مى‌شناسى؟ گفتم: فدایت شوم! این روزى است که ایرانیان آن را بزرگ مى‌شمارند، و در این روز براى یکدیگر هدایا مى‌فرستند. امام علیه‌السلام فرمود: این تعظیم و بزرگداشت، به سبب امورى است که از قدیم بوده است که اکنون تفسیر و شرح آن را براى تو بازگو مى‌کنم. (به علاوه حوادث مطلوب دیگرى در این روز اتفاق افتاده است).
 
سپس امام علیه‌السلام به طور مشروح این امور را ذکر کرد: از جمله فرمود: نوروز، روزى است که خداوند متعال، در آن روز، از ارواح بندگانش پیمان گرفت که او را به یگانگى بپرستند و براى او شریکى قرار ندهند، و به پیغمبران و امامان معصوم علیهم‌السلام ایمان آورند.
 
این روز، روزى است که طوفان حضرت نوح علیه‌السلام فرونشست و کشتى آن حضرت بر کوه «جودى» قرار گرفت.
 
نوروز روزى است که رسول خدا صلى الله علیه وآله بت‌هاى کافران قریش را در مکّه شکست و پیش از آن حضرت ابراهیم علیه‌السلام نیز، در این روز بتهاى کافران را درهم شکست.
 
در این روز، رسول خدا صلى الله علیه وآله به اصحاب خود امر کرد که با على علیه‌السلام به عنوان امیرمؤمنان بیعت کنند (اشاره به این است که روز عید غدیر مصادف با ایام نوروز بوده است).
 
نوروز، روزى است که قائم آل محمّد علیه‌السلام ظاهر خواهد شد.
 
آنگاه فرمود: هیچ روز نوروزى نیست مگر آن که ما در آن روز انتظار فرج مى‌کشیم، زیرا از روزهاى ما و شیعیان ما است. آن روز را، مردم عجم حفظ کردند و حرمت آن را نگه داشتند، ولى شما مردم عرب آن را ضایع ساختید. (آنگاه امام اعمالى را براى این روز بیان فرمودند که ذکر خواهد شد).
 
ولى چون شخص «معلّى بن خنیس» از نظر علماى رجال زیر سؤال است تکیه بر این روایت آسان نیست.
 
امّا با توجه به اینکه عید نوروز یک عید طبیعى در جهان آفرینش است; فصل زمستان پایان مى‌گیرد، بهار همراه با حیات طبیعت به فرمان خدا شروع مى‌شود، شکوفه‌ها و برگها و گلها بر شاخسار درختان آشکار مى‌گردد و نشاط و جنبش و حرکت در تمام عالم حیات آغاز مى‌شود، همگام و همراه شدن با این پدیده عالمِ آفرینش، همگامى با سنّت‌هاى الهى است.
 
نکته قابل توجّه این که مراسمى در نوروز میان مردم معمول است و به شکل سنّت ملّى در میان ایرانیان و کشورهاى دیگرى درآمده که قسمت قابل ملاحظه‌اى از آن، در شمار امورى است که اسلام بر آن، (به صورت کلّى) تأکید نهاده است. مانند: نظافت، خانه تکانى، کمک به ارحام و بستگان و افراد نیازمند و آبرومند براى تهیّه لباس و وسایل اوّلیّه زندگى که در سالهاى اخیر در کشور ما ایران به صورت سنّت «هفته نیکوکارى» درآمده است و بسیار پرثمر و مفید است.
 
دید و بازدید و صله رحم و ملاقات دوستان و رفع کدورتها و بیرون ریختن غم و اندوهها از دل و آماده شدن براى فعّالیّت‌هاى مختلف ثمربخش در سال نو، و مانند اینها، این امور و مانند آن جنبه‌هاى مثبت مراسم نوروزى است.
 
ولى گاه پاره‌اى از آداب و رسوم شرک آلود، یا گناه آلود دیده مى‌شود که افراد باایمان و خردمند باید آنها را ترک گویند، مانند آتش افروختن در شب چهارشنبه آخر سال (به نام چهارشنبه سورى) و دست زدن به کارهاى خطرناکى که همه سال ضایعه‌هاى زیادى براى جوانان و نوجوانان به بار مى‌آورد و امثال آن.
 
در مجموع، عید نوروز و مراسم آن، هم به خاطر بعضى روایات و هم به خاطر آثار مثبتى که دارد، نباید حذف شود، ولى باید بعضى از مراسم منفى و ناپسندِ آن را کنار گذاشت. این است روش اولوالالباب و صاحبان اندیشه!
 
 
اعمال عید نوروز
 
مرحوم «علاّمه مجلسى» در کتاب «زادالمعاد» آورده است که امام صادق علیه‌السلام براى نوروز، اعمالى را به معلّى بن خنیس آموخت و به او فرمود:
 
چون روز نوروز شود، غسل کن و بهترین لباس‌هاى خود را بپوش و خود را کاملاً خوشبو کن (و اگر توانستى) آن روز را روزه بدار و پس از نمازهاى ظهر و عصر و انجام نافله‌هاى آن، چهار رکعت نماز بخوان (هر دو رکعت به یک سلام) و در رکعت اوّل بعد از سوره حمد، ده مرتبه سوره «إنّا أنزلناه» را بخوان و در رکعت دوم بعد از سوره حمد 10 مرتبه سوره قُل یا أیّها الکافرون را در رکعت سوم بعد از سوره حمد ده مرتبه سوره قل هو الله را بخوان و در رکعت چهارم بعد از سوره حمد، 10 مرتبه سوره‌هاى «قُل أعوذ بِرَبِّ الْفَلَق و قُل أعُوذ بِرَبِّ النّاس» را بخوان. بعد از نماز به سجده شکر برو، و این دعا را بخوان:
 
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد الاْوْصِیآءِ الْمَرْضِیِّینَ، وَعَلى جَمِیعِ
 
خدایا درود فرست بر محمّد و آل محمّد آن اوصیاى پسندیده و بر همه
 
اَنْبِیآئِکَ وَرُسُلِکَ بِاَفْضَلِ صَلَواتِکَ، وَبارِکْ عَلَیْهِمْ بِاَفْضَلِ بَرَکاتِکَ،
 
پیمبران و رسولانت به بهترین درودها و برکت ده بر ایشان به بهترین برکتهایت
 
وَصَلِّ عَلى اَرْواحِهِمْ وَاَجْسادِهِمْ، اَللّـهُمَّ بارِکْ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،
 
و درود فرست بر ارواح و اجسادشان خدایا برکت ده بر محمّد و آل محمّد
 
وَبارِکْ لَنا فى یَوْمِنا هذَا، اَلَّذى فَضَّلْتَهُ وَکَرَّمْتَهُ وَشَرَّفْتَهُ وَعَظَّمْتَ خَطَرَهُ،
 
و برکت ده به ما در این روز که آن را برترى داده و گرامیش کرده و شرافتش دادى و مقامش را بزرگ کردى
 
اَللّـهُمَّ بارِکْ لى فیـما اَنْعَمْتَ بِهِ عَلَىَّ، حَتّى لا اَشْکُرَ اَحَداً غَیْرَکَ، وَوَسِّعْ عَلَىَّ فى رِزْقِى یا ذَا الْجَلالِ وَالاْکْرامِ
 
خدایا برکت ده به من در آنچه به من تفضل کرده‌اى تا که هیچ کس را جز تو سپاس نگذارم و روزیم را وسیع گردان اى صاحب جلالت و بزرگوارى
 
اَللّهُمَّ ما غابَ عَنّى فَلا یَغیبَنَّ عَنّى عَوْنُکَ وَحِفْظُکَ، وَما فَقَدْتُ مِنْ شَىْء، فَلا تُفْقِدْنِى عَوْنَکَ عَلَیْهِ، حَتّى لا اَتَکَلَّفَ ما لا اَحْتاجُ اِلَیْهِ، یا ذَاالْجَلالِ وَالاْکْرامِ.
 
خدایا هر چه از من پنهان شده مبادا کمک و نگهدارى تو از من پنهان شود و هر چه را گم کرده‌ام مبادا یارى خویش را بر آن از من گم کنى تا خود را به زحمت نیندازم درباره آنچه را بدان نیازمند نیستم اى صاحب جلالت و بزرگوارى.
 
 
دعای تحویل سال
 
همچنین در برخى از کتب وارد شده است که در وقت تحویل سال این دعا را که مضمون خوب و سازنده‌اى دارد، بخوانند:
 
یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاْبْصارِ، یا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ، یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَالاْحْوالِ، حَوِّلْ حالَنا إلى اَحْسَنِ الْحالِ.
 
اى کسى که تحوّل دل‌ها و گردش چشم‌ها در دست توست. اى تدبیر کننده شب و روز و اى تغییر دهنده سال و حال، حال ما را به بهترین حال، تغییر ده!
 
مرحوم «علاّمه مجلسى» مى‌افزاید: بعضى روایت کرده‌اند که این دعا را نیز، در روز نوروز، به عدد ایّام سال بخواند:
 
اَللّهُمَّ هذِهِ سَنَةٌ جَدیدَةٌ، و اَنْتَ مَلِکُ قَدیم، اَسْألُکَ خَیْرَها وَ خَیْرَ ما فیها، وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّها وَ شَرِّ ما فیها، وَ اَسْتَکْفیکَ مَؤُونَتَها وَ شُغْلَها، یا ذَاالْجَلالِ وَ الاْکْرامِ.
 
خداوندا! این سال نوى است و تو سلطان همیشگی و ازلی هستی. از تو خیر آن و خیر آنچه در آن است را مى‌خواهم و به تو از شرّ آن و شرّ آنچه در آن است، پناه مى‌برم و حلّ مشکلات آن را از تو مى‌خواهم اى ذوالجلال و الاکرام.
 
البتّه اگر نتواند به این مقدار بخواند به هر مقدار که بتواند به قصد قربت مطلقه بخواند، خوب است.
 
همچنین مى‌توان دعایى که در اوّل ماه رمضان نقل شده است را، در اوّل سال شمسى به قصد قربت مطلقه خواند.

دل نوشته هایی به یاد شهدا



دل نوشته هایی به یاد شهدا
دل نوشته هایی به یاد شهدا

تهیه کننده: سید امیرحسین کامرانی راد
منبع: راسخون
بوسه بر عطر پرواز
محمدکاظم بدرالدین
بغض‏های حقیر ما، روبه‏روی تصاویر گلگون شما سرریز می‏شود و راه را برای کلام می‏بندد؛ با شما شقایق‏هایم. از شما چه باید گفت و چه باید نوشت؟
واژه‏های خاکسترگونه ما، فقط بلدند روبه‏روی شما ضجه بزنند. اما کاش می‏دانستند که یاد شما حرکت است؛ حرکتی برای بهبودی وضعِ «بودن». چه باید گفت که شما حنجره‏های خود را عبور دادید تا آن سوی مرزهای تکبیر، آن سوی مرزهای ندیدن؛ جایی که واژه‏ای یافت نمی‏شود تا شما را با آن ستود. اصلاً شما که برای تحسین برانگیزی قلم‏های ما بوسه بر عطر پرواز نزدید!
هر روز و هر شب، خاکریزها، با اشک‏ها و دعاهایتان گره می‏خورد.
شما، درشتناکی شب را با تکبیرهای فاتحانه‏تان درهم می‏شکستید و روزهای سنگر را سپیدتر از بال‏های کبوتران می‏کردید.

ادامه نوشته

خرافه چهارشنبه سوری از منظر علما



خرافه چهارشنبه سوری از منظر علما
خرافه چهارشنبه سوری از منظر علما


 

گردآوری: سید امیرحسین کامرانی راد منبع : اختصاصي راسخون


 
آیین چهارشنبه سوری که یادگار ایران باستان و ایران قبل از اسلام است متأثر از دین زرتشت است که آتش را مقدس می داند. در این آیین با پریدن از روی آتش و گفتن «زردی من از تو، سرخی تو از من» از آتش به عنوان یک امر مقدس مدد خواسته می شود . این امر از نظر اسلام شرک تلقی می شود زیرا یک مسلمان علاوه بر توحید ذاتی، قائل به توحید افعالی نیز هست.
توحید افعالی یعنی اینکه هیچ کاری در عالم صورت نمی گیرد و هیچ حادثه ای رخ نمی دهد مگر آنکه سلسله علل آن به خداوند منتهی می شود. به تعبیر حکما هیچ مؤثری در عالم غیر از خدا نیست و به عبارت دیگر هیچ چیزی غیر از خدا در عالم مؤثر نیست. بنابراین مدد خواستن از آتش برای سلامتی نوعی شرک است.
برخی می گویند این یک سنت ملی است و سنن ملی را باید محترم شمرد. پاسخ این است که آن دسته از سنن ملی را باید محترم شمرد که مبنای عقلی داشته باشند نه همه آنها را. مثلاً آیین نوروز در ایران یک مبنای عقلی دارد و آن این است که نیاکان ما بهترین روزهای سال را که طبیعت در نقطه تعادل قرار دارد برای سیاحت و تفریح و دید و بازدید و صله رحم انتخاب کرده اند و این نوعی توجه به خالق هستی است و اگر به دور از لهو و لعب برگزار شود مورد تأیید اسلام است.
قرآن کریم یکی از مشکلات همه پیامبران را تقلید امت های آنها از آباء و اجداد خود می داند که وقتی به آنها می گفتند چرا این کار را انجام می دهید می گفتند ما پدران خود را بر این راه یافته ایم و ما راه آنها را ادامه می دهیم. امروز نیز وقتی از عده ای سئوال می شود که چرا مثلاً آیین چهارشنبه سوری را برگزار می کنید، می گویند چون پدران ما این کار انجام می دادند. به قول شهید آیت الله مطهری (نقل به مضمون) «شاید پدران ما شعور نداشتند، آیا ما باید کار آنها را تکرار کنیم؟! این گونه آیین ها سند نادانی یک ملت است و ما باید روی آن را بپوشانیم نه اینکه هر سال تجدید کنیم. وقتی ما این کار را انجام می دهیم زبان حال ما این است که ماییم که چنین پدران نادانی داشته ایم.»
آیت الله جعفر سبحانی(دامت برکاته) در مذمت چهارشنبه سوری و دوری از ترویج این خرافه می فرمایند:
قرآن مجید می‌فرماید یکی از اهداف بعثت پیامبر این است که غل و زنجیری که بر افکار مردم بسته شده بود را باز کند. مراد از غل و زنجیر آداب و رسوم جاهلی است که هیچ اثری در اخلاقیات و زندگی انسان ندارد از این رو پیامبر اسلام تمام رسوم جاهلیت که به ضرر انسان بود را لغو کرد.
چهارشنبه سوری به نحوی که در ایران رسم شده جهل است و ضررهای آن برای همه مشهود است. متاسفانه به خاطر همین رسوم غلط، جوانان زیادی زخمی و کشته می‌شوند و پدران و مادران آنها در سوگ آنها می‌نشینند. همه انبیا و اولیای الهی آمدند تا با خرافات مبارزه کنند و چهارشنبه سوری هم نوعی خرافه است. باید از اصالتهایی که موجب پیشرفت ملت ما می‌شود محافظت کرد.
تقلید از دیگران در صورتی درست است که باعث سازندگی شود ولی تقلیدی که مایه بدبختی شود درست نیست. پریدن روی آتش و گفتن برخی جملات و... به هیچ وجه درست نیست. به همه مردم توصیه می کنم که در روز چهارشنبه آخر سال مراقب اعمالشان باشند و دچار مسائل خلاف شرع و عقل نشوند.1
آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، می فرمایند:
بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند. نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که «سرخی تو از برای من زردی من از برای تو» اینها خرافات است انسان عاقل نباید به سراغ این ها کارهای برود ... 2
در ادامه متن استفتاء از مراجع معظم تقلید درباره چهارشنبه سوری و نحسی روز 13 فروردین و پاسخ مراجع عظام تقلید می آید.
متن استفتاء:
خرید و فروش ترقه و انجام چهارشنبه سوری و سیزده به در به اعتقاد نحسی 13 و احیای مظاهر ملی گرایی مانند تخت جمشید چگونه است؟ متاسفانه این اعمال مورد تشویق قرار گرفته است.

پاسخ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته):
 

«چهارشنبه سوری و سیزده بدر مبنای عقلائی ندارد.»
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(رحمت الله علیه):
 

«در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است، جایز نیست.»
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی بهجت(رحمت الله علیه):
 

«این کارها مشروعیت ندارد.»
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی تبریزی(رحمت الله علیه):
 

«هیچ یک از این امور رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد، تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و اینکه تصور می کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می رساند و به حفظ وطن وا می دارد ایمان است و بس.»
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(دامت برکاته):
 

«اشکال دارد.»
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی سیستانی(دامت برکاته):
 

«اموری که به جامعه ضرر می زند و موجب ایذاء مردم است، مانند استعمال ترقه، خرید و فروش آن، جایز نیست. »
*******

پاسخ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته):
 

«این کارها شایسته مسلمان نیست.» 3

پي نوشت ها :
 

1. خبرگزاری مهر، کد مطلب: 1048925.
2. خبرگزاری برنا، کد مطلب: 96976 .
3. مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج 1، ص 155.

اشعار امام زمان عجل الله تعالی فرجه

رفیق حادثه های به رنگ تقدیری

اسیر ثانیه هایی شبیه زنجیری

در این رسانه ی دنیا میان برفک ها

نه مانده از تو صدایی نه مانده تصویری

رسیده سن حضورت به سن نوح اما

شمارِ مردم کشتی نکرده تغییری

هزار جمعۀ بی تو گذشته از عمرم

هزار سال پیاپی دچار تاخیری

شبیه کودک زاری شدم که در بازار...

تو دست گمشده ها را مگر نمی گی

درد و دل با خدا ...

خدایا؛

خطا از من است، می دانم؛

از من که سال هاست گفته ام «ایاک نعبد»؛

اما به دیگران دل سپرده ام؛

از من که سال هاست گفته ام «ایاک نستعین»؛

اما به دیگران تکیه کرده ام؛

اما تو رهایم نکن ...

 


ورود امام زمان (عج) اکیدا ممنوع!

یک هفته بود کارتهای عروسی روی میز بودند.هنوزتصمیم نگرفته بود چه کسانی را دعوت کند.لیست مهمانها و کارهای عروسی ذهنش را پر کرده بود.

برای عروس مهم بود كه چه كسانی حتما در عروسی اش باشند.از اینكه دایی سعیدش سفر بود و به عروسی نمی رسید دلخوربود...کاش می آمد...

خیلی از كارت ها مخصوص بودند.مثلا فلان دوست و فلان رئیس...خودش کارتها را می برد با همسرش! سفارش هم میكرد كه حتما بیایند.اگر نیایید دلخور میشوم.

دلش می خواست عروسی اش بهترین باشد.همه باشند و خوش بگذرانند.تدارك هم دیده بود.

" ارگ و دیگر ابزارها"حتما باید باشند،خوش نمی گذرد بدون آنها.

شیشه های مشروب را سفارش داده ام خدا کند تا فردا آماده شوند.

بهترین تالار شهر را آذین بسته ام.خوبی این تالار این است که کاری ندارند مجلس مختلط باشد یا جدا.

چند تا ازدوستانم که خوب میرقصند حتما باید باشند تا مجلس گرم شود.

آخر شوخی نبود که. شب عروسی بود.

همان شبی که هزار شب نمیشود.

همان شبی که همه به هم محرمند.
همان شبی که وقتی عروس بله میگوید به تمامی مردان داخل تالار که نه به تمام مردان شهر محرم میشود این را از فیلم هایی که در فضای سبز داخل شهر میگیرند فهمیدم.

همان شبی که فراموش میشود عالم محضر خداست.آهان یادم آمد.این تالار محضر خدا نیست تا می توانید معصیت کنید.

همان شبی که داماد هم آرایش میکند.

همه و همه آمدند حتی دایی سعید و....

اما...
کاش امام زمانمان"عج" بود.حق پدری دارد بر ما...
مگر میشوداو نباشد؟

عروس برایش كارت دعوت نفرستاده بود،اما آقا آمده بود.به تالار كه رسید سر در تالار نوشته بودند:

ورود امام زمان (عج) اکیدا ممنوع!

دورترها ایستاد و گفت: دخترم عروسیت مبارك ولی ای كاش كاری میكردی تا من هم می توانستم بیام....مگر میشود شب عروسی دختر پدر نیاید.من آمدم اما..

گوشه ای نشست و دست به دعا برداشت و برای خوشبختی دخترک دعا کرد....  

 خاك بر سرمان شود آقا تو كه جان جهاني...چه ظالمانه يادمان ميرود كه هستي.ما كه روزي مان را از سفره تو مي بريم و مي خوريم،با شيطان مي پريم و مي گرديم.ميدانم گناه هم كه ميكنيم،باز دلت نمي آيد نيمه شب در نماز دعايمان نكني!

ما حواسمان پرت است كه فراموش ميكنيم شما را. اما شما خوب يادمان ميكني.سيدابن طاووس مگر نمي گفت كه در سرداب مقدس دعا ميكردي: ربّنا شيعتنا منّا...

بدا به حال ما!ما بهترين مصداق نامردمانيم....بدا به حال ما....

آن شب هايمان را كه بي حضور تو حتي بي حضور دل راضي ات مي گذرانيم،بدا به حال ما...

قصه گم شدن صندوق اسرار آیت‌الله بهجت

فرزند آیت‌الله بهجت، با اشاره به دوران کودکی پدر خود، اذعان کرد: آیت‌الله بهجت در 16 ماهگی مادر خود را از دست دادند و از آن پس توسط خواهری که حدود 10 سال از ایشان بزرگ‌تر بود پرورش یافتند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرزند مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت گفت: پدرم با امام (ره) و امام خامنه‌ای رابطه‌ای گرم و ویژه داشت و درباره مسایل فتنه 88 پیش‌بینی‌هایی کرده بود.

حجت‌الاسلام علی بهجت عصر امروز در همایش «در محضر بهجت» با موضوع سیره اخلاقی و خانواده آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با بیان اینکه زندگی عالمانه دارای ارزش بسیاری است، اظهار کرد: در مدت کوتاه زندگی در دنیای فانی باید بهترین توشه را برای دنیای فانی آماده کرد.

*عملکرد هر انسان در ارتباط با اعتقادهای اوست

وی درک هدف خداوند برای خلق انسان را بسیار مهم دانست و گفت: حضرت آیت‌الله بهجت به ظاهر مانند انسان‌های معمولی زندگی می‌کردند اما در حقیقت پشت پرده و نتیجه اعمال را می‌دیدند.

فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت، ارزش و اهمیت فراگیری علم و دانش در دین اسلام را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: علمی ارزشمند است که همراه با عمل و توجه به خداوند باشد.

وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها مانند آیت‌الله بهجت به حقیقت هستی فکر می‌کردند، افزود: آنها یافتند که پس از این دنیای فانی، یک دنیای باقی و ابدی وجود دارد و باید برای رسیدن به سعادت در آن دنیا تلاش کرد.

بهجت، عملکرد هر انسانی را در ارتباط با اعتقادهای او دانست و ادامه داد: انسانی که به آخرت اعتقاد ندارد ممکن است هر کاری انجام دهد، اما انسانی که به خدا و آخرت اعتقاد دارد برای رسیدن به سعادت اخروی تلاش می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه خداوند مبدٱ جاذبه را به افراد مومن نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر انسان یک گام به طرف خدا بردارد، خداوند نیز 10 گام به طرف او خواهد آمد.

*احترام به والدین عامل سعادت آیت‌الله بهجت بود

فرزند آیت‌الله بهجت، با اشاره به دوران کودکی پدر خود، اذعان کرد: آیت‌الله بهجت در 16 ماهگی مادر خود را از دست دادند و از آن پس توسط خواهری که حدود 10 سال از ایشان بزرگ‌تر بود پرورش یافتند.

وی پدر آیت‌الله بهجت را اهل شعر، ادبیات و علم خواند و افزود: ایشان احترام بسیار زیادی به پدر خود می‌گذاشتند.

بهجت با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در بهترین درجه تحصیلی و علمی در تمام مقاطع تحصیلی خود قرار داشتند، تصریح کرد: درس خواندن هدف اصلی ایشان نبود و علم را وسیله‌ای برای رسیدن به سعادت می‌دانستند.

وی احترام به والدین را عامل رسیدن آیت‌الله بهجت به درجات بالای معنوی و سعادت خواند و گفت: ایشان تکبر و خودبینی را در خود کشته بودند.

* صندوق نامه‌های اسرارآمیز آیت‌الله بهجت پس از فوت وی مفقود شد

فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت، ازدواج آیت‌الله بهجت را دارای مبدأ الهی دانست و تصریح کرد: ایشان می‌فرمودند «در نجف تمام مشکلات زندگی را به من نشان دادند و بنده آگاهانه این راه را انتخاب کردم».

وی با بیان اینکه ایشان سخت‌ترین مسیر پیمودن زندگی را انتخاب کردند و متذکر شد: پدرم دارای یک صندوق از نامه‌های اسرارآمیز بود که پس از فوت ایشان مفقود شده است.

*آیت‌الله بهجت در کارهای خانه کمک می‌کردند

بهجت، به کمک پدرش در انجام کارهای خانه اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله بهجت تا اواخر عمرشان در کار منزل کمک می‌کردند و حتی در تعویض پرده خانه همکاری داشتند.

وی با اشاره به توجه همیشگی ایشان به حضور خداوند، تصریح کرد: ایشان می‌فرمودند «باید احساس کرد که خدایی همواره در کنار ما حضور دارد و اعمال ما را می‌بیند» و آیت‌الله بهجت معتقد بودند انسان باید به آنچه علم دارد عمل کند تا به سعادت اخروی برسد.

*روابط گرم آیت‌الله بهجت با امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای

فرزند آیت‌الله العظمی بهجت، به روابط گرم و ویژه آیت‌الله بهجت با امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: حتی گاهی حضرت امام (ره) به منزل ایشان می‌آمد و در محیطی خصوصی با یکدیگر به گفت‌وگو می‌پرداختند.

وی درباره پیش‌بینی آیت‌الله بهجت درباره وقایع آخرالزمان، اذعان کرد: پدرم درباره مسایل فتنه 88 و آنچه که در دوران آخرالزمان رخ می‌دهد پیش‌بینی‌هایی کرده بودند که بسیاری از آنها روی داده است و نمی‌توانم تمام آنها را بیان کنم.

متن کامل بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در بیانات بسیار مهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند.

ادامه نوشته

مراسم نورانی زیارت عاشورا و عزاداری

مراسم نورانی زیارت عاشورا و عزاداری

هر هفته دوشنبه ها ساعت 21

مسجد 14 معصوم اسلام آباد زنجان

هیات جنت المهدی (عج)

خدایا پناه میبرم به تو از شر این هوای نفسم !

مرا به تخت ببندید ، هرچه قدر فریاد زدم به سراغم نیایید

.

.

.

.

.

.

بگذارید ترک کنم این هوای نفسم را !!!!

دهه ی فجر از نگاه مقام معظم رهبری



دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند.

دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

بهشت برین از نظر پیامبر(ص)

رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

اَلجَنَّةُ بَناؤُها لَبِنَةٌ مِن فِضَّةٍ وَلَبِنَةٌ مِن ذَهَبٍ وَمِلاطُهَا المِسکُ الأَذفَرُ وَحَصباؤُهَا اللُّؤلُؤُ وَالیاقوتُ وَتُربَتُهَا الزَّعفرانُ... ؛

ساختمان بهشت خشتى از نقره و خشتى از طلاست، گِل آن مُشک بسیار خوشبو و سنگریزه آن لؤلؤ و یاقوت و خاک آن زغفران است... .

(نهج الفصاحه، ح 1327)


رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

فِى الجَنَّةِ ما لا عَینٌ رَأَت وَلا اُذُنٌ سَمِعَت وَلاخَطَرَ عَلى قَلبِ بَشَرٍ؛

در بهشت چیزهایى هست که نه چشمى دیده و نه گوشى شنیده و نه به خاطر کسى گذشته.

(نهج الفصاحه، ح 2060)


رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

مَنِ اشتاقَ اِلَى الجَنَّةِ سارَعَ فِى الخَیراتِ؛

هر کس مشتاق بهشت است براى انجام خوبى ها سبقت مى گیرد.

 

(بحارالأنوار، ج77، ص96، ح1)

چهل حدیث درباره آداب غذا خوردن


قبل از هر چیز باید متذکر شد که تمامی این احادیث جزء مستحبات محسوب می گردند و اصلی ترین و مهمترین امر این است که انسان غذا و لقمه ای را که می خورد از راه حلال به دست آمده باشد و شبهه ناک نباشد. زیرا اگر لقمه حرام باشد انسان هر کدام از این مستحبات را انجام دهد فایده ای ندارد چون اصل را کنار گذاشته و به فرع پرداخته است.

حضرت علی(ع) می فرمایند: زندگی را برای خوردن مخواه؛ بلکه خوردن را برای زندگی بخواه.

 

شستن دستها پیش و پس از غذا:

1-     پیامبر خدا(ص): شستن دستها پیش و پس از غذا، شفایی برای تن و مایه برکت در روزی است.

2-     پیامبر خدا(ص): شستن دستها پیش از غذا، فقر را دور می کند و شستن دستها پس از غذا، اندوه را می راند و چشم را سلامت می دهد.

3-     پیامبر خدا(ص): اگر کسی از شما در حالی که خوابید که در دستانش بوی گوشت بود و آن را نشست و آنگاه عارضه ای به وی رسید، مبادا جز خویش را نکوهش کند.

4-     حضرت علی(ع): شستن دستها پیش و پس از غذا، موجب فزون شدن عمر است و سبب زدودن چربی از جامه هاست و دیده را جلا می دهد.

5-     امام صادق(ع): دستهایتان را پیش و پس از غذا بشویید؛ چرا که فقر را می برد و بر عمر می افزاید.

ادامه نوشته

خاطره آیت‌ الله مرعشی از مراسم عجیب شیعه‌كُشان!/ آیااصلا خلیفه دوم در این روز كشته شد؟

خاطره آیت‌ الله مرعشی از مراسم عجیب شیعه‌كُشان!/ آیااصلا خلیفه دوم در این روز كشته شد؟

به نام فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، به كام دشمنان ایشان

این هم از خباثت‌های دشمنان اسلام كه درست چند روز قبل از هفته وحدت در آتش مراسماتی می‌دمند كه بر هم زننده وحدت میان مسلمین است.

مراسمات نهم ربیع كه در بین عموم مردم عناوین دیگری هم دارد، بدعتی خطرناك است كه به نام اهل بیت، بزرگترین خیانتها را در حق مذهب تشیع انجام می‌دهد. روشنگری درباره این خرافه باید از زوایای مختلفی صورت گیرد.

دیدگاه مقام معظم رهبری درباره اینگونه اقدامات بر كسی پوشیده نیست، اما خالی از لطف نخواهد بود كه در ابتدای بحث، كلامی از ایشان آورده شود:

«بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمه‌زهرا علیها‌السلام، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟

گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما -چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار همند؛ پهلوی همند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟

بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا، علیها‌السلام، این کار را می‌کنند. در حالیکه فاطمه‌زهرا علیها‌السلام، راضی نیست. این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شد. آن مرد الهی، آن وارث واقعی فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، در زمان ما، آن همه زحمت کشید. این جوان‌های پاک ما این‌جور رفتند خون‌هایشان را ریختند تا انقلاب را بتوانند عالم‌گیر کنند. آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شادکردن دل فاطمه‌ زهرا، کاری بکند که دشمنان حضرت فاطمه‌زهرا را شاد کند.»

ادامه نوشته

فایلهای مداحی ذاکر الحسین کربلایی حسن سلطانمحمدی... سال91

ذاکر الحسین کربلایی حسن سلطانمحمدی

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (جنون گرفتم دوباره)

کربلایی حسن سلطانمحمدی واحد ...( زینب کنار قتلگاه)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد(الله ئورکلرده یازوب کربلا)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور(خاک در روضه هاتم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد ترکی(ای شاه جهان قارداش)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (دوباره این دیونگی ارباب )

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد (دل من غمینه)

کربلایی حسن سلطانمحمدی... شور (دلمو برده حرمت)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد (کن نگه زدل مارا)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد(نایب زهرا ام البنینه)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد ترکی( ای حسین نوکری)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... روضه ترکی(سلام اولا)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... روضه(گل قارداش ابوالفضل)

کربلایی حسن سلطانمحمدی... روضه (حضرت زینب س)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور(برا شب اول قبر من)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (نوایی نوایی)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد(مرحبا بر غیرتش)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ...واحد (من نوکرم )

کربلایی حسن سلطانمحمدی... واحد(من که از روز ازل عباسیم) 

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور(تو روضه هایت آخرش میمرم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور( مست و مدهوشه شش گوشم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ...واحد ترکی(پیشانی حسینه)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور(انگار انگار)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور(شکر خدا)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ...واحد ترکی(شمع خرابه)

گلچینی از فایل های صوتی ماه صفر91

 

کربلایی عباس احمدی ... روضه

کربلایی عباس احمدی ... شور ( دل دوباره پرکشیده)

کربلایی عباس احمدی ... واحد (نسوان ایچینده برتر)

کربلابلایی عباس احمدی ... شور ترکی (امان از دل زنیب)

کربلایی عباس احمدی ... شور (قبله ما دیوونه ها)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... هروله (بوی غم داره)

کربلایی حسن سلطانحمدی ... واخد (کربلادن منی آیری سالما)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور ( اصغریم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... شور (دل پر غم)

کربلایی حسن سلطانمحمدی ... واحد (الهی بمیرم)

در قبر از چه چيزهايي سؤال مي‌شود؟

امام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: از مرده در قبرش پيرامون پنج چيز سؤال مى‌شود : از نمازش ، زكاتش ، حجّش ، روزه اش و ولايتش نسبت به ما خاندان . پس ، ولايت از گوشه قبر به آن چهار چيز گويد : هر يك از شما كم و كاستى داشتيد، كامل كردن آن به عهده من .


متن حدیث:

قال الإمامُ الصّادقُ عليه‏ السلام : يُسألُ المَيِّتُ في قَبرِهِ عن خَمسٍ : عن صَلاتِهِ ، وزَكاتِهِ ، وحَجِّهِ ، وصيامِهِ ، ووَلايَتِهِ إيّانا أهلَ البَيتِ ، فتَقولُ الوَلايةُ مِن جانِبِ القَبرِ للأربَعِ : ما دَخَلَ فِيكُنَّ مِن نَقصٍ فَعلَيَّ تَمامُهُ .

«اصول كافي جلد3 صفحه 241 ؛منتخب ميزان الحكمة : 456»

كيفيت عزاداري از دیدگاه آیت الله صافی


س)حكم چاك زدن گريبان و بر سر و صورت زدن در مصيبت امام حسين عليه‌السلام چيست؟
ج) بر سر و صورت زدن و گريبان چاك زدن در مصيبت آن بزرگوار مانعي ندارد.
 
س)برخي در جلسات سينه زني و عزاداري معصومين عليه‌السلام در حال عزاداري صورت خود را خراش انداخته و به صورتشان خون جاري مي‌شود؛ عزاداري به اين شكل چه حكمي دارد؟
ج) معلوم نيست كه اين كارها به عنوان ابراز شدت تألم بر مصائب اهل‌بيت علهيم السلام و عزاداري براي آن بزرگواران وهن باشد؛ بلي اگر موجب ضرر معتني به شود جائز نيست.
 
س)بعض عزاداران به خود گِل مي‌مالند و يا اينكه با پاي برهنه راه مي‌روند. اين نحوه عزاداراي چه حكمي دارد؟
ج) اين گونه امور كه در محلّي طبق مرسوم آن محل بوسيله آن اظهار حزن و عزا نسبت به سالار شهيدان عليه‌السلام بنمايند چنانچه ضرر معتد به براي جسم و جان نداشته باشد مانعي ندارد.
 
س)سينه‌زني به صورتي‌كه دور مي‌چرخند و جست و خيز دارند، چه حكمي دارد؟
ج) اشكال ندارد ولي مواظب باشيد وقار عزاداري مخدوش نشود.
 
س)آيا سينه زني به صورتي كه از كمر به بالا برهنه شوند، در عزاداري سيّدالشهدا عليه‌السلام جائز است؟
ج) اگر مستلزم نگاه نامحرم نباشد اشكال ندارد.
 
س)سينه‌زني، زنجيرزني و يا به سر و صورت كوبيدن در خلال عزاداري، به طوري‌كه موجب صدمه، مثلاً مجروح‌ شدن و يا سرخ ‌شدن مي‌شود، چه حكمي دارد؟
ج) اگر صدمه معتد به نباشد اشكال ندارد.
 
س)در مراسم سينه زدن، در آوردن لباس در صورتي كه معرض تحريك باشد چه حكمي دارد؟
ج) اگر معرض تحريك باشد اشكال دارد و بهتر است با لباس عزاداري شود.
 
س)در مراسم عزاداري ائمه معصومين عليهم السلام سينه زدن يا چنگ زدن به صورت به طريقي كه خون بيايد چه حكمي دارد؟
ج) عزاداري بر آن بزرگواران به هر نحوي كه موجب ضرر معتدّ به به بدن نباشد و مشتمل بر خلاف شرع از هر جهت نباشد مطلوب است.
 
س)«هروله» در جلسات عزاداري چه صورتي دارد و حال آن كه مظنه هتك عزاداري و لوث شدن آن و پايين آمدن حزن و تأثر عزاداران بسياري است؛ لطفاً علاوه بر جواب قاعده و نصيحتي راجع به عزاداري عنايت بفرماييد؟
ج) گاه مي‌شود كه اشخاص مصيبت زده از شدّت تأثر از جا بر مي‌خيزند و مي‌روند و مي‌آيند و خود را مي‌زنند و فرياد مي‌كنند؛ اگر كسي در مصيبت حضرت سيد الشهدا سلام الله عليه كه اعظم مصائب است واقعاً چنين حالي پيدا كند يا مثل تباكي چنين حالي را دارد نمي‌توان اين حالات را اهانت دانست. در اين موارد سليقه‌ها مختلف است؛ بحسب ازمنه و امكنه فرق پيدا مي‌كند و عرف عام را بايد ملاك دانست. آنچه لازم است اين است كه همه بر حفظ و شكوه و عظمت و حقيقت و وقار قدس و ملكوتي اين برنامه و نشان دادن كمال حزن و اندوه خود اهتمام نمايند. خداوند تأييد فرمايد.
ادامه نوشته

گفتگوی اختصاصی خیمه دل سوختگان با حجه السلام سید احمد دارستانی+فایل صوتی مصاحبه   

dar 01 گفتگوی اختصاصی خیمه دل سوختگان با حجه السلام سید احمد دارستانی+فایل صوتی مصاحبه

ادامه نوشته

گلچین روضه و سینه زنی از شهادت امام رضا علیه السلام سالهای گذشته



emam reza گلچین روضه و سینه زنی از شهادت امام رضا علیه السلام سالهای گذشته + انتشار نهایی


دریافت فایلها:

حاج محمود کریمی-بر پا شده حسینیه ی گریه ها بیا (روضه)

حاج محمود کریمی-امید اول و آخر مایی (زمینه)

حاج محمود کریمی-ز خویشم مکن جدا یا رضا (واحد سنگین)

حاج محمود کریمی-ای که در دست خود داری (واحد)

حاج محمود کریمی-در دایره ی عشق گرفتار حسینم (واحد)

حاج محمود کریمی-نفس نفس نوا نوا یاحسین (شور)

حاج محمود کریمی-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمود کریمی-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمود کریمی-السطان ابالحسن السطان ابالحسن (زمینه)

حاج محمود کریمی-زهر وقتی که منو بال و پرم را سوزاند (واحدسنگین)

حاج محمود کریمی-در خاک و خون فتاده به میدان کربلا (شور)

حاج محمدرضا طاهری-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمدرضا طاهری-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمود کریمی-تا رضا زهر جفا نوشیده (روضه)

حاج محمود کریمی-از کوچیکیم یادم میاد (زمینه)

حاج محمود کریمی-ناله ی شعله ورم شعله زده (واحدسنگین)

کربلایی حسین طاهری-از عشقت دوباره دلامون (شور)

حاج محمود کریمی-نگاهی به ما کند زهرا (مناجات)

حاج محمود کریمی-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمود کریمی-امید دلای خسته ای (زمینه)

حاج محمود کریمی-خادمت پشت دره قصر خبر میخواهد (واحد)

حاج محمود کریمی-کاش بودم شعله تا شمع مزارت می شدم (شور)

کربلایی محمدحسین حدادیان-ازغمت می سوزم در تاب وتبم (تک)

حاج سعید حدادیان-سلام گرم چون ز راه دور شنیدی (روضه)

حاج سعید حدادیان-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج سعید حدادیان-صد هزار نفر شده (روضه امام رضا)

حاج سعید حدادیان-واویلا واویلا واویلا (زمینه)

حاج محمدطاهری-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمدطاهری-آقا باز تو مشهدم (زمینه)

حاج محمدطاهری-نور دیده ای جوادم (نوحه)

حاج محمدطاهری-خاک لطف تو مهیا نشود (واحد سنگین)

کربلایی حسین طاهری-سفره ی دو ماه عزا (شور)

حاج محمدطاهری-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمدطاهری-الدخیل ابالحسن (زمینه)

حاج محمدطاهری-بازم دلم هوایی ه (نوحه)

کربلایی حسین طاهری-قدم قدم ثانیه شمارم (واحد)

حاج سیدمهدی میرداماد-کفترم آب و دانه میخواهم (روضه)

حاج سیدمهدی میرداماد-خادما گریه کننون (روضه)-سبک سعید ضیاتبار

حاج سیدمهدی میرداماد-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج سیدمهدی میرداماد-رضا پناه آخرمی رضا تو سایه ی سرمی (زمینه)

حاج سیدمهدی میرداماد-پر می کشه به هر طرف (واحد سنگین)

حاج سیدمهدی میرداماد-حرم تو کعبه ی دل (واحد)

حاج سیدمهدی میرداماد-یه شب گریه نکنم می میرم (واحد)

حاج سیدمهدی میرداماد-رضا غریب الغربا (دو دمه)

حاج سیدمهدی میرداماد-شبای حرمو دوست دارم (شور)

حاج سیدمهدی میرداماد-غریب حسین غریب حسین (شور)

حاج سیدمهدی میرداماد-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج سیدمهدی میرداماد-علی امام من است و منم غلام علی (مدح)

حاج حسن خلج-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج حسن خلج-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج حسن خلج-شکر خدا که عشق شما در سرشت ماست (روضه)

حاج حسن خلج-فقیر و خست هبا درگاهت آمدم (روضه)

حاج حسن خلج-دوباره مرغ روحم هوای کربلا کرد (روضه)

حاج حسن خلج-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج حسن خلج-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج حسین سیب سرخی-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج حسین سیب سرخی-شب غربت و شب غم اب الجواده (زمینه)

حاج حسین سیب سرخی-نور عینی انت سفینه النجاه (شور)

حاج حسین سیب سرخی-نور دیده بیا به دیدنم جوادم (واحد سنگین)

حاج حسین سیب سرخی-تا جون دارم توی دلم (شور)

حاج حسین سیب سرخی-شب اول قبره من (شور)

حاج حسین سیب سرخی-سوز از زهر ستم سر تا به پا (واحد)

حاج حسین سیب سرخی-ای صاحب ایران ما (واحد)

حاج مهدی مختاری-سلام ای پسره حضرت زهرا (واحد)

حاج مهدی مختاری-آی کبوتر که دلت ز غم رهاست (واحد)

حاج مهدی مختاری-سلطان علی موسی الرضایی (واحد)

حاج مهدی مختاری-بچه آهوی دلم می ندازم تو دام صیاد (واحد)

حاج مهدی مختاری-امام مهربون و وفا شاه خراسون (شور)

حاج مهدی مختاری-ای گل خوشبو مدد (واحد سنگین)

کربلایی حمید علیمی-روزی که با دست عشق (شور)

کربلایی حمید علیمی-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

کربلایی حمید علیمی-یا اباصالح آجرک الله (زمینه)

کربلایی حمید علیمی-خدایا ببین اهل مدینه نامردند (تک)

کربلایی حمید علیمی-بازم زدم به سیم آخر (شور)

کربلایی حمید علیمی-السلام و علیک یا اباعبدالله (واحد)

کربلایی حمید علیمی-آقا قسم به نام تو (واحد)

حاج مهدی سلحشور-آه و واویلا آه و واویلا (زمینه)

حاج مهدی سلحشور-روضه حضرت امام رضا علیه السلام (روضه)

حاج محمدرضا بذری-عزاداری شب بیست و نهم صفر سال ۱۳۹۰ به صورت فشرده (ZIP) – شیراز

حرف من با خانم های بدحجاب ...


اگه خاطرخواه زیاد داری ،

معنیش این نیست که فوق العاده بی نقصی

شاید خیلی ارزون قیمتی ... !

چادر زهرا(س) هم برای ما

56715_844.jpg

 
گلشیفته برای شما، ننه علی برای ما
امریکا برای شما روستای بشاگرد برای ما
اصغر برای شما همان دهنمکی برای ما
اسکار برای شما جشنوار عمار هم برای ما
مدهای روز برای شما. چادر زهرا(س) هم برای ما
ادکلن دیویدف برای شما عطر حرم برای ما