نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

وحدت بین مسلمین حول نکات و اعتقادات مشترک در زمان کنونی یکی از مسائلی است که دشمنان زیادی پیدا کرده است.

دشمنان از جمله آمریکا و انگلیس و اسرائیل و… که از این وحدت متضرر می شوند با تمام امکانات به دنبال این هستند تا این وحدت را از بین ببرند. این دشمنان سعی بر این دارند تا از راه های مختلف این وحدت را خدشه دار نمایند. راهکارهای آنها برای این کار عبارتند از:

۱٫ انجام عملیات های تروریستی نسبت به مذهبی خاص و سعی بر این که این عملیات را از طرف پیروان مذهب دیگر جلوه دهند؛

۲٫ به وجود آوردن گروه هایی با تفکرات رادیکال در میان شیعیان، اهل سنت و پشتیبانی از آنها تا این دو گروه را با همدیگر مشغول کنند تا از دشمنی آمریکا و … غافل شوند و همچنین در اثر این اختلافات داخلی به سمت ضعف بروند؛

۳٫ جهت دهی افکار عمومی سایر ادیان و ملل به سمت بدبینی به مسلمین.

در مقابل آن دسته از علماء شیعه و اهل سنت که به این امر و خطر آن واقف هستند نسبت به این امر تذکر می دهند. اما عده ای نیز مغرضانه و یا غیر مغرضانه اصرار بر یکسری تحرکات تفرقه افکنانه هستند.

بررسی نظر علماء اهل سنت و شیعه در خصوص وحدت بین مسلمانان:

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

علامه عسگری: ما در میان خود خوارج هم داریم.

باید حول محور این قرآن گرد آییم ومتحد شویم. همه مسلمانان روی زمین اتفاق نظر دارند که باید به آنچه در سنت رسول الله آمده است عمل شود و هیچ مسلمانی را نمی یابید که این را نگوید. ما در مکتب اهل البیت معتقدیم که هر کس در نماز خود سوره حمد را بدون بسم الله قرائت کند؛ نمازش باطل است. ولی برادر مسلمان حنفی مذهب ما آنرا واجب نمی داند و حمد را بدون بسم الله قرائت میکند. در اینجا امام جعفر صادق می فرمایند: اگر کسی پشت سر اهل سنت نماز بگذارد مانند آنست که پشت سر رسول الله نماز گذاشته است.[۱] آری وحدت عملی اینگونه محقق می شود. ما در میان خود خوارج هم داریم. کسانی که اصول عقاید آنها مبتنی بر تکفیر همه مسلمانان است. کسانی که تنها خود را مسلمان می دانند و جز خود همه را مشرک می پندارند.

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

آیت الله خامنه ای: نظر آقا حرام بودن این جلسات است.

حجه الاسلام نواب می فرمایند: طلبه ها درباره عیدالزهرا زیاد از من پرسش می کردند و من هم می گفتم درست نیست. تا اینکه یکبار محضر رهبر انقلاب مشرف شدیم و از ایشان پرسیدم که نظر شما چیست؟ ایشان خطاب به من درباره جلسات عیدالزهرا فرمودند:

«شما از جانب من موظف هستید حرمت تشکیل و شرکت در اینگونه جلسات را ابلاغ کنید.»

بعدا من که این مطلب را نقل می کردم برخی باور نکردند بنابراین به دفتر رهبری تلفن زدند و مطمئن شدند که نظر آقا حرام بودن این جلسات است.

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

آیت الله وحید خراسانی: مگر نگفته بودم سر درس من از این گونه کلمات به کار نبرید!

در یکی از جلسات درس آیت الله العظمی وحید خراسانی، ایشان روایتی از کتاب تفسیر کبیر امام فخر رازی را قرائت می کنند و در حین قرائت این روایت، درباره خلیفه دوم اهل تسنن، عمر بن خطاب، پس از نام وی، عبارت (رضی الله عنه) را به کار می برند. پس از این عده‌ای از طلاب با صدای بلند کلماتی را خطاب به خلیفه دوم بیان کردند که این عمل با واکنش صریح حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی روبرو شدند.

در این هنگام، مرجع تقلید شیعیان، با عصبانیت خطاب به طلاب توهین کننده گفت: مگر نگفته بودم سر درس من از این گونه کلمات به کار نبرید!

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

مولوی توکلی (امام جمعه اهل سنت تایباد): قتل عمد مومن را خدا هرگز نمی بخشد.

امروزه کسانی که فتوای کشتار مسلمانان را صادر می کنند، مزدور آمریکا واسرائیل هستند. رسول اکرم(ص) فرمودند کسی که “لا اله الا الله” بگوید جان و مال و آبروی او محفوظ می ماند. اگر یک مسلمانی خون مسلمان را حلال بداند و او را به قتل برساند، مسلمان نیست و کافر است زیرا خداوند خون مسلمان را حرام قرار داده است و کسی که خون مسلمانی را بریزد از زمره جهنمی های همیشگی است همانطور که قرآن فرموده است: «کسی که مومنی را به عمد می کشد جزاء آن جهنم ابدی است و همیشه در جهنم باقی خواهدماند.» گناهان کبیره دیگر را شاید خدا ببخشد ولی قتل عمد مومن را خدا هرگز نمی بخشد.

این افراد به جای اینکه بروند با کافرانی که با مسلمانان در جنگ هستند مانند اسرائیلی ها و یهودیانی که فلسطین و بیت المقدس را اشغال کرده اند مبارزه کنند و آنها را بکشند، می آیند و مسلمانان را می کشند.

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست.

بعد از تعرض به مرقد عسکریین (علیهما السلام) همه شیعیان را به آرامش دعوت کردم و از آنها خواستم که واکنشی نشان ندهند و گفتم که این اقدام از طرف اهل سنت نبوده است. من اطمینان دارم که ریشه تفرقه افکنی در خارج است. من [در زمان طلبگی] نزد شیخ احمد الراوی که از علمای اهل سنت در سامرا بود درس خواندم و به ذهنم خطور نکرد که ایشان پیرو مذهب دیگری بودند. همچنین به برخی از پزشکان که از اهل سنت بودند مراجعه می کردیم و چون ما از طلاب علوم دینی بودیم از ما پول ویزیت نمی گرفتند و اصلا فکر نمی کردند که ما شیعه هستیم یا سنی. باید بر مشترکات تمرکز کنید و دلیلی ندارد به مسائل اختلافی بپردازید. مشارکت کردن در ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست. واجب است که از ادبیات تشنج آفرین پرهیز شود.

آیت الله بهجت: کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست.

اختلاف شیعه و سنی، یک مساله استعماری است. مساله مهم دوستی اهل بیت (ع) است که فریقین بر آن اتفاق دارند. مسلمین در حال حاضر، در این باره اختلاف و مشکلی ندارند. البته حساب وهابی ها و مبغضین به اهل بیت (ع) جداست. وهابیون نه شیعه هستند و نه سنی! مذهب وهابیت یکی جریان سیاسی است که ربطی به شیعه و سنی ندارد.

کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست. ائمه ما (ع) در نماز جماعت آنان شرکت می کردند، به جهت اتحاد مسلمانان.

آیت الله بهجت درباره برخی از رفتارها به نام عیدالزهرا فرمودند : ” چه بسا … این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. شیوه مرحوم آیت الله بروجردی رحمه الله نیز همین بوده است؛ یعنی بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک مطاعن و مثالب یا لعن و سب آشکار.

نظر علماء اعلم شیعه و سنی در خصوص وحدت

آیت الله شبیری زنجانی: جای تاسف است  که می بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می کنند.

ما یکسری مشترکاتی داریم که این مشترکات باید محفوظ باشد و قدر آن هم دانسته شود. امیدواریم که این مشترکات بیشتر شده و آنچه که صلاح دین و دنیا همه ماست زودتر فراهم شود و اختلاف نباشد. یکی از مسائل مشترک بین شیعه وسنی قبول داشتن اهل بیت علیهم السلام است، یعنی هر دو گروه، پیامبر، امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین علیهم السلام را قبول دارند و می توانند در سایه رهنمودهای آنان به سعادت برسند. ما می توانیم در مقابل کفار کنار هم باشیم. جای تاسف است که می بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می کنند.

ماموستا محمد محمودی: باید درمقابل وهابیت هوشیار و بصیر عمل کرد.

وضعیت کنونی جهان اسلام و همچنین رفتار غیر شرعی و غیر اخلاقی از افراد تند رو که به نام اسلام اقدام به کشتار جمعی افراد بی گناه کرده و از این کار هیچگونه ابایی ندارند، بر اساس اجماع علما و اعلام شریعت محمدی محکوم می باشد. بنا بر آنچه که در آموزه های اسلامی ما آمده تعرض به نوامیس مردم، کشتن اطفال و افراد مسن و توهین به عقاید آنها  شدیداً محکوم است.

اینگونه اقدامات غیر انسانی حتی در بلاد غیر مسلمان نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و همه انسانها آن را محکوم می کنند، لذا جامعه بصیر و آگاه روحانیون اهل سنت نیز جنایات و اعمال تروریستی این گروهک ها را به شدت محکوم می کند. باید درمقابل توطئه ها و تفرقه افکنی وهابیت هوشیار و بصیر عمل کرد.

نتیجه گیری

مسلمین جهان برادران همدیگر هستند و طبق روایات باید در کنار همدیگر با وحدت زندگی کنند در غیر این صورت این وعده الهی است که می فرماید :« وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرین» که در صورت تشطت و درگیری داخلی وحدت و نیروی مسلمین از بین می رود و دشمنان می توانند بر آنها مسلط شوند. به نظر مسلمین از شیعه و سنی باید از اعمالی که دچار ایجاد تفرقه بین مسلمین می شود دوری کنند.

منابع:

۱٫http://www.yjc.ir/fa/news/4698726

2.http://shafaqna.com/persian/dialogue/item/61864

3.http://www.islamdin.blogfa.com/post-80.aspx

4.http://www.islamdin.blogfa.com/post-135.aspx

5. http://rovatehadis.com/8770/comment-page-2#comment-4376

6. http://arabi-maleki.blogfa.com/post-105.aspx

7. http://shafaq.org/persian/marjeiats/item/60683

8.

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید


شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید

شبکه امام حسین و بقیع و الزهرا و مرجعیت و خدیجه و الانوار و ابالفضل العباس و سلام و المهدی و … خوراک تمسخر و تفرقه را برای حمله به شیعیان اماده کرده است!

از مهمترین اقدامات ضد دینی و مذهبی برخی افراطیون در فضای ماهواره، می توان به تأسیس چند شبکه فارسی-عربی زبان با نام های شبکه جهانی امام حسین و مرجعیت و فدمک و سلام و غیره اشاره کرد که در ایام محرم با تبلیغ شنیع ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی ، باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شده اند !

شبکه هایی که با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی میکنند جلوه های واقعی شیعی بودن را به صورت کاملا وارونه در قالب مناظره و مباحثه و اخبار نشان دهد .البته اکثر این شبکه ها با حمایت شخص سید صادق شیرازی(آیت الله) و بیت آن تاسیس و به فعالیت خود ادامه میدهند و نکته قابل تاملش است که هزینه احداث و راه اندازی و مدیریت این شبکه ها چگونه تامین میشود آنهم بدون حتی پخش یک برنامه تبلیغاتی !

البته پخش برخی برنامه های دینی و پاسخ به احکام و مطرح کردن مسائل روز دینی اقدامی قابل توجه است اما این دست برنامه هایی که در تضاد کامل با نظرات علمای شیعی است و باعث آبروریزی شیعیان میشود واقعا ناراحت کننده است .

نکته مهمتر این مطلب اینجاست که این روزها در نزدیکی ایام محرم قرار داریم و طبق سنوات گذشته باید بازهم شاهد نمایش ۲۴ ساعته خون و خونریزی و ضرب و شتم به نام شعائر حسینی باشیم.

نمونه کوچک این اقدامات را میتوانید با سرچ کلمه ” Muharram ” در بخش تصاویر موتورهای جستجو مشاهده کنید.تصاویر این اعمال شنیع به قدری زجر آور و دردناک است که حتی خود شیعیان را اذیت میکند چه برسد به کسانی که از سرتاسر دنیا با ادیان دیگر سر و کار دارند و نظاره گر شعائر حسینی اقایان هستند !

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید

سال پیش هم به دنبال نامگذاری نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته برائت توسط شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) که توسط بیت [آیت الله] سید صادق شیرازی اداره می شود آنهم دقیقا در ایام هفته وحدت موجب نگرانی بسیاریی از شیعیان حقیقی و آگاه گردید البته این ماجرا با عکس العمل خوب و به موقع بزرگان اهل سنت و شیعی همراه بود .

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید

سید صادق شیرازی(آیت الله) البته دارای سوابق سیاسی نیز هست ، وی در سال ۸۸ به دفاع از فتنه گران پرداخت و در ویدئویی که از وب سایت ظهور۱۲ منتشر شد به نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیدا حمله کرد .(لینک)البته سابقه حملات وی و خانواده اش به اوایل انقلاب و حمله برادرش به

پیشتر هم مسئول دفتر وی و مدیرمسئول شبکه جهانی امام حسین و سید حسین شیرازی و محمد حنافروش(از آخونده های مرید صادق شیرازی) بازداشت و یا دادگاهی شده بودند .

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید

(برپایی مراسم قمه زنی در بیت وی در قم،قرمزی کف زمین دلیل جاری شدن خون افراد است)

درباره مسئله قمه زنی هم که تقریبا اکثر مراجع اعلم شیعه این کار را شنیع دانسته اند ، چندی قبل ایت الله خامنه ای در استفتائی با این مضمون که ” آیا قمه زدن بطور مخفى حلال است یا اینکه فتواى شریف حضرت عالى عمومیت دارد؟ ” پاسخ دادند که قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمى‏شود و سابقه‏اى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏شود بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست. (فتوای سایر مراجع را از اینجا بخوانید)

از طرفی ویدئویی ببینید از حاج اقا دانشمند که در شبکه امام حسین (متعلق به صادق شیرازی) با چه لحنی چه مسائلی را مطرح میکند ! ویدئویی که شاید کمتر دیده شده باشد (حتما تا اخر مشاهده کنید)

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید

( برای دانلود بر روی تصویر زیر کلیک کنید )

امیدواریم روزی برسد که این افراد دست از تفرقه بردارند و هزینه سنگین آن را که شیعیان ساکن برخی نقاط دنیا بخاطر افراطی گری این افراد باید تحمل کنند و تهدید به ترور شوند را به گردن بگیرند !

البته این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیه‌ای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقه‌های پنج‌گانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شده‌است، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام… واتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حمله‌های سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم… چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است…» آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخ‌الشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضا کنندگان این بیانیه بودند.

ظهور12

یاسرالحبیب؛ آخوند لندن‌نشین

یاسرالحبیب؛ آخوند لندن‌نشین

برخی رسانه‌ها معتقدند تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای مانند «فدک» به بهانه احیای شعائر حسینی، دستاویزی برای فعالیت الحبیب شده و وی در رسانه‌های طرفدار خود به اهانت به مذاهب مختلف مسلمانان می‌پردازد.

به گزارش تسنيم، یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب در سال 1979 در کویت و در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیت‌های خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامه های مختلفی (از جمله الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد. حبیب پس از آشنایی با آیت الله محمد شیرازی (برادر بزرگتر آیت‌الله سیدصادق شیرازی) در سال 1996 یعنی زمانی که تنها 17 سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سیدمحمد رضا شیرازی (فرزند سیدمحمد) گذراند. این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسر الحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی‌ها برگزیده شود.

Description:

یاسرالحبیب در برنامه تلویزیونی فدک

 

ادامه نوشته

رونمايي از طراحي جديد جريان مشكوك منتسب به شيعيان در آستانه هفته وحدت

هفته برائت در مقابل هفته وحدت/ پيگيري سياست تفرقه‌افكني انگليس با راه‎اندازي دفتر و شبكه ماهواره‌اي در قم و لندن!

 وارد شدن به ماه ربيع‎الاول، بار ديگر موضوع وحدت ميان مسلمان شيعه و سني را به يكي از مباحث داغ رسانه‎اي تبديل كرده است به نحوي كه در كنار اخبار و اظهار نظرهايي كه دعوت به وحدت در مقابل دشمنان جامعه اسلامي مي‎كند، اين روزها شاهد فعاليت جدي رسانه‎اي جرياني هستيم كه به صورت جدي و با برجسته كردن نقاط غير مشترك شيعه و سني، تلاش خود را براي شعله‎ور تر كردن آتش اختلاف مسلمين، آنهم با استفاده از منابع مالي كشورهايي همچون انگليس چندبرابر كرده است.

به گزارش رجانيوز،‌ آن روزها که یاسر الحبیب،  شیخ خوش پوش انگلیسی  روی منبر گرم و نرمش در لندن تکان میخورد و در ذم عایشه، فحاشی میکرد، نه فقط اهل فن بلکه آنها که دورادور هم چیزهایی از سیاستهای انگليس شنیده بودند و قدیمیتر ها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوست و استخوان لمس کرده بودند با نیشخندی تلخ گفته بودند که روباه پیر طعمهای دیگر را برای گر گرفتن آتش اختلافات مذهبی اجیر کرده است. فتنه ای که آتشش با فتوای صریح رهبر انقلاب و تودهنی از حسینیه امام خميني (ره) خاموش شد.

شیخ انگلیسی روزهاي گذشته نيز به بهانه نهم ربیع هر آنچه از رفتارهای ناشایست و خلاف ادب و مخالف عقلانیت است در شبکه ماهواره ای اش (فدک) نشان داد و با تمسک به مرجع تقلیدش در مجلس عیدالزهرای لندن، «غدیر ثانی» را جشن گرفتند و بهانهای دیگر دادند به دست وهابیون تندرو برای قتل شیعیان مظلوم و بیگناه.

اگرچه شاید بهترین تعبیر راجع به یاسر الخبیث سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز باشد که شیخ هتاک را  "شخصٌ شيعيٌ غيرُ معروفٍ عند الشيعة أساساً" دانسته بود اما معلوم نیست در کنار حمایت انگلیسیها از جریان افراط گری شیعی همزمان با تلاش آنها براي تقویت وهابیت، شهر مقدس قم تا چه زماني قرار است میزبان برخي از مروجين اين رويكرد انگليسي است كه با دست و پا كردن دفاتر متعدد، جعل عنوان مرجعيت و راه‎اندازي چندين شبكه ماهواره‎اي و اينترنتي، مشغول ترويج تفكرات ضد وحدت خود هستند.

در جديدترين اقدام اين جريان مشكوك و در شرايطي كه بسياري از مسلمانان به مناسبت نزديك شدن ايام ولادت پيامبر رحمت مشغول برپايي نشست‎ها و برنامه‎هاي وحدت محور ميان شيعه و سني هستند، يكي از شبكه‎هاي مورد حمايت اين جريان مشكوك در قم و لندن، از نامگذاري هفته برائت! در اين ايام خبر داده و اعلام كرد:

« با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام در بیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل بیت علیهمالسلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است و این تعبیر حکایت از اهمیت دو موضوع تولی و تبری در مکتب اهل بیت دارد و حاکی از آن است که تبری و تولی به عنوان مکمل یکدیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت 15 ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»

در حالي كه یاسرالحبیب با کمک های بیدریغ دولت انگلستان روز به روز به فعالیت های به ظاهر مذهبیاش میافزاید و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، موسسه رسانهای منبر، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی قطره قرار داده، پذيرش اين موضوع آنقدر سخت نیست که پشتیبان فکریاش در قم بنشیند و شبکه مورد حمایت وی (شبکه امام حسین (ع)) درست در ایام هفته وحدت اسلامی از اعلام هفته برائت خبر دهد.

دغدغه وحدت اسلامی، امری جدید و مربوط به دوره معاصر و یا پس از انقلاب اسلامی نبوده و احادیث مکرر از ائمه معصومین (ع) در زمینه حسن خلق با اهل سنت و پرهیز از برانگیختن تعصبات کور مذهبی وارد شده است.

این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیه‌ای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقه‌های پنج‌گانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شده‌است، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام... واتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حمله‌های سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم... چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است...» آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخ‌الشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضا کنندگان این بیانیه بودند.

پاسخ شبهات خود درباره وحدت مسلمین را در این کتاب پیدا کنید/ آیا «وحدت» به معنای کنار گذاشتن اعتقادات


گروه فرهنگی – رجانیوز: هفته وحد که میان دو روایت درباره زمان میلاد پیامبر اعظم قرار گرفته است ابتکاری بود که امام راحل به کار بست و این تفاوت تاریخی را که می‌توانست موجب اختلاف شود به بهانه‌ای برای همگرایی بیشتر تبدیل کرد. این تاکید بر وحدت در کلام رهبر انقلاب هم ادامه پیدا کرد اما جالب آنکه هنوز خیلی‌ها هستند که به بهانه‌های مختلف شبهاتی در وحدت میان فرق اسلامی می‌اندازند و با بی‌خردی تمام حتی دم از هفته برائت هم می‌زنند!


ادامه نوشته

فکرش را بکن....

ثامن تم:فکرش را بکن....فـکـر کـن ...
چـنـد چـفــیـه ،
خـونـی شـد ،
تــا ،
چـــادری
، خـاکـــی نـشـود ...

وصیتی از امام حسن عسکری(ع) به شیعیان


شما را سفارش مى كنم به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و كار و كوشش براى خدا و راستگويى و اداى امانت به كسى كه امانتى به شما سپرده است، نيكوكار باشد يا تبهكار، و سجده طولانى و نيكو همسايه دارى، زيرا محمّد صلي الله عليه و آله براى اين امور آمده است.
  امام حسن عسكرى عليه‌السلام ـ به شيعيان خود ـ : شما را سفارش مى كنم به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و كار و كوشش براى خدا و راستگويى و اداى امانت به كسى كه امانتى به شما سپرده است، نيكوكار باشد يا تبهكار.
و سجده طولانى و نيكو همسايه دارى ؛ زيرا محمّد صلي الله عليه و آله براى اين امور آمده است.
در ميان عشيره هايشان، نماز بخوانيد، در تشييع جنازه هايشان، شركت ورزيد، از بيمارانشان، عيادت كنيد، حقوق آنان، را بگزاريد؛ زيرا هرگاه فردى از شما در دينش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا كند و با مردم خوشخويى كند، گفته شود: اين شيعه است و اين، مرا شاد مى سازد.
از خدا پروا كنيد و مايه آراستگى ما باشيد، نه باعث ننگ و زشتى.
هرگونه دوستى را براى ما جلب كنيد و هرگونه زشتى را از ما دور سازيد؛ زيرا هر خوبى كه در حقّ ما گفته شود، ما اهل آن هستيم و هر بدى كه درباره ما گفته آيد، نه چنانيم. ما را در كتاب خدا، حقّى است و با رسول خدا، خويشاونديم و خداوند، ما را پاك شمرده است و جز ما، هر كس چنين ادعايى كند، دروغگوست.
خدا و مرگ را، فراوان ياد كنيد و بسيار قرآن بخوانيد و فراوان بر پيامبر صلي الله عليه و آله صلوات فرستيد؛ زيرا صلوات بر رسول خدا صلي الله عليه و آله ده ثواب دارد.
آن چه را به شما سفارش كردم پاس داريد، شما را به خدا مى سپارم و بدرودتان مى گويم.


متن حدیث:

الإمام العسكريّ عليه السلام ـ لِشيعَتِهِ ـ : اُوصيكُم بِتَقوَى اللّه ِ ، وَالوَرَعِ في دينِكُم ، وَالاِجتِهادِ للّه ِِ، وصِدقِ الحَديثِ، وأداءِالأَمانَهِ إلى مَنِ ائتَمَنَكُم مِن بَرٍّ أو فاجِرٍ، وطولِ السُّجودِ، وحُسنِ الجِوارِ ، فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ صلي الله عليه و آله . صَلّوا في عَشائِرِهِم ، وَاشهَدوا جَنائِزَهُم ، وعودوا مَرضاهُم ، وأدّوا حُقوقَهُم ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنكُم إذا وَرَعَ في دينِهِ وصَدَقَ في حَديثِهِ وأدَّى الأَمانَةَ وحَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِيٌّ، فَيَسُرُّني ذلِكَ. اِتَّقُوا اللّه َ وكونوا زَينًا ولا تَكونوا شَينًا ، جُرّوا إلَينا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَادفَعوا عَنّا كُلَّ قَبيحٍ ، فَإِنَّهُ ما قيلَ فينا مِن حَسَنٍ فَنَحنُ أهلُهُ ، وما قيلَ فينا مِن سوءٍ فَما نَحنُ كَذلِكَ . لَنا حَقٌّ في كِتابِ اللّه ِ وقَرابَةٌ مِن رَسولِ اللّه ِ وتَطهيرٌ مِنَ اللّه ِ ، لا يَدَّعيهِ أحَدٌ غَيرُنا إلاّ كَذّابٌ . أكثِروا ذِكرَ اللّه ِ وذِكرَ المَوتِ وتِلاوَةَ القُرآنِ وَالصَّلاةَ عَلَى النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله ، فَإِنَّ
الصَّلاةَ عَلى رَسولِ اللّه ِ عَشرُ حَسَناتٍ . اِحفَظوا ماوَصَّيتُكُم بِهِ، وأستَودِعُكُمُ اللّه َ، وأقرَأُ عَلَيكُمُ السلام.


«تحف‌العقول، صفحه 487»

چشمتـــان روشن!

چشمتان روشن؛

امسال در مقطع اول ابتدایی تعداد دانش آموزان شیعه وسنی یکی شد.

چشمتان روشن!

تعداد اهل سنت ایران به 20 میلیون نفر  رسید.

چشمتان روشن!

ضریب رشد جمعیتی اهل سنت 4 است و شیعییان 1.7

چشمتان روشن!

با همین فرمول رشد جمعیتی ، ظرف سالهایی نه چندان دور اکثریت ایران را اهل سنت تشکیل می دهند.

و باز چشمتان روشن!

 که با تبلیغات گسترده شبکه های وهابی فارسی زبان به عنوان تنها تریبون اهل سنت در ایران به تدریج اهل سنت ایران از جهت فکری دارند کاملا وهابی می شوند، شاید باور نکنید که در سالیانی نه چندان دور؛ با این نمودار رشد جمعیتی و این آرایش رسانه ای وهابیون؛ بزرگترین کشور وهابی؛ ایران خواهد بود.

این امار بعد از سر شماری سال 90 به دست آمد و بعد از نامه مدیر حوزه علمیه اهل سنت پاکستان به سنی های ایران موجب حساسیت بیشتر نهادهای امنیتی شد... در نهایت این امار اخرین نتایج حاصل است....

مختصری از نامه مدیر حوزه علمیه پاکستان خطاب به اهل سنت ایران:

شده نان شب نخورید اما در تولد نوزاد همت کنید.... آینده ایران از ان ماست!!!

چندی پیش از یکی از منابع خبری معتبر شنیدم که یک طلبه ی وهابی، در روستایی در زاهدان توانسته بود در عرض یک سال، هزار نفر را وهابی کند! جالب است بدانید اهل تسنن، قانونی برای زندگی دارند با نام دو زن و 20 فرزند! یعنی هر نفر دو زن اختیار می کند و از هر زن سعی میکند 10 فرزند حاصل کند!

الا یا اهل العالم - وقت گذاشتن برای تبلیغ مذهب ناب شیعه، فقط برای طلبه تعریف نشده است. تک تک شما دغدغه مندان و جوانان ارزشی این مرز و بوم وظیفه دارید از اباحه گری ها و مستحبات کم کنید و به این مهم بپردازید.

چرا هنوز برای من تعریف نشده است که از خیلی تلویزیون تماشا کردن ها و یا حتی یک ساعت از وقت خوابم را صرف ترویج معارف ناب شیعی و انقلاب کنم و یا لااقل دور چند نوجوان و جوان را بگیرم و قدم به قدم همراهیشان کنم!؟

منبعhttp://www.ammarname.ir

مفتی وهابی و دشمن قسم خورده امام‌زمان (عج) + فیلم و تصاویر

اصلی ترین تخصص و فعالیت الخمیس مناظره با شیعیان در فضاهای مختلف و بخصوص برنامه های ماهواره ای و اینترنت است. خمیس در ادعایی عجیب، ائمه دوازده گانه را ابوبكر، عمر، عثمان، علي ، معاويه، يزيد، مروان بن حكم، عبدالملك بن مروان و ... بیان می کند. وی معتقد است اكثر ائمه اموي هستند.
گروه گزارش ویژه مشرق - دکتر عثمان بن محمد بن حمد بن عبدالله بن صالح بن محمد الخميس ناصري تميمي که نسبش به قبيلة نواصر  از نسل مسور بن عمر بن عباد ابن حُصين تميمي آخرین امیر سني كويتي قبيلة بني تميم می رسد. وی متولد 16ژانویه 1956 در کویت است و در دانشگاه اسلامی محمد بن سعود رياض درس خوانده است.
 
عثمان خمیس؛ شیر وهابیت !!!

ادامه نوشته

آمدم ای شاه پناهم بده


آمدم ای شاه ، پناهم بده                         خط امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأ در ماندگان                      دور مران از در و ، راهم بده
ای گل بی خار گلستان عشق                    قرب مکانی چو گیاهم بده
لایق وصل تو که من نیستم                    اِذن به یک لحظه نگاهم بده
ای که حَریمت به مَثَل کهرباست              شوق وسبک خیزی کاهم بده
تاکه ز عشق تو گدازم چو شمع               گرمی جان سوز به آهم بده
لشگرشیطان به کمین من است                  بی کسم ای، شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من              با نظری ، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند                       نور بدان شام سیاهم بده
ای که عطا بخش همه عالمی                  جمله ی حاجات مرا هم بده

همه ائمه رئوفند، ولی رأفت امام رضا حسی است

در آستانه سالروز شهادت امام رضا علیه السلام، بخشی از روضه‌های استاد فاطمی‌نیا در عزای امام هشتم را فراهم آورده‌ایم. بخش نخست که به کیفیت شهادت اشاره می‌کند، مربوط به مجلس عزاداری است که روز گذشته در تهران برگزار شده و بخش دوم نیز از کتاب روضه‌های ایشان درج شده است. 


امشب شهادت امام رضا علیه السلام است. دقت کنید عزیزان؛ این مطلب که سم حضرت با انگور داده شده است را بنده باور نمی‌کنم. سندهای قوی‌تری که هیچ تردیدی در آنها پیدا نمی‌شود را از طریق شیخ مفید (رضوان الله علیه) پیدا کردم که حضرت را با آب انار مسموم کردند. انگور را شما رد کنید و نگویید. 

مأمون ملعون به یکی از غلامانش سپرد که ناخن‌هایش را تا مدتی نگیرد. وقتی ناخن‌های غلام پس از مدتی بلند شد، او چیزی برایش آورد که شبیه به تمر هندی بود. وقتی تمر هندی را به دستتان بمالید، دستتان تیره رنگ می‌شود. ضمناً اگر کسی بخواهد انار را بشکافد و دانه دانه کند، کف دست تیره رنگ می‌شود. این غلام از این زهری که شبیه تمر هندی بود به دست‌هایش مالید و آمد آب انار بگیرد. ابتدا انار را فشار می‌دهد تا آبش جمع شود و ناخن‌هایش هم داخل انار برود. کف دستش هم تیره است و کسی شک نمی‌کند. 

این ملعون پلید آمد و به تصنع صدا کرد و گفت چرا به ما سر نمی‌زنی؟ چرا آب انار به ما نمی‌دهی؟ خدایا جسارت به کجا می‌رسد؟ آدم به امام زمانش زهر و سم بدهد. اگر ما امام زمان را ببنیم، جان‌مان را فدایش می‌کنیم؛ خدایا این حالات را از ما نگیرد. حالا امام زمان نشسته کنار دستش و او دارد در آب انار سم می‌ریزد. 

(...)

ادامه نوشته