دانلود ادعیه

کلیک کنید و حدیث کسا را دانلود کنید 

کلیک کنید و زیارت آل یاسین را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای یستشیر را دانلود کنید

 کلیک کنید و زیارت وارث را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای الهی عظم البلاء( دعای فرج) را دانلود کنید

کلیک کنید و دعا توسل را دانلود کنید

کلیک کنید و زیارت عاشورا را دانلود کنید

کلیک کنید و دعا مجیر را دانلود کنید(با صدای حاج سعید حدادیان)

کلیک کنید و دعا مجیر را دانلود کنید ( با صدای حاج مهدی سماواتی)

کلیک کنید و دعا عهد را دانلود کنید اللهم عجل لولیک الفرج

کلیک کنید و دعای سریع الاجابه را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای سمات را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای نور را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای مشلول را دانلود کنید

کلیک کنید و دعای ندبه را دانلود کنید

کلیک کنید و مناجات حضرت امیرالمؤمنین در مسجد کوفه را دانلود کنید

غسل جنابت

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاد این است که آیا بعد از غسل وضو هم باید گرفت یا نه؟ نظر مراجع در مورد این مسئله مختلف است و تنها غسلی که تمام مراجع اختلافی ندارند و می گویند بعد از غسل وضو لازم نیست، غسل جنابت است. ولی بعضی از مراجع می گویند برای غسلهای دیگر هم نباید وضو گرفت که من در اینجا اسم مراجع و نظرشان را برای شما قرار دادم. و مسئله ی دیگری که در پایین این مسئله نوشته ام، در مورد شستن موها در هنگام غسل است که از شما می خواهم آن مسئله را هم مطالعه بفرمایید.


غسل

آیا با غسل می شود نماز خواند بدون اینکه وضو بگیریم؟

حضرت آیت الله خمینی، آیت الله خامنه ای، آیت الله بهجت و آیت الله صافی گلپایگانی فقط این موضوع را در مورد غسل جنابت قبول دارند.

مساله: كـسـى كـه غـسل جنابت كرده , نباید براى نماز وضو بگیرد ولى باغسلهاى دیگر نمى شود نماز خواند وباید وضو هم گرفت.

توضیح المسائل این مراجع

آیت الله فاضل لنکرانی وضو نگرفتن بعد از غسل را در مورد غسلهای واجب صحیح می دانند.

مساله:  كسى كه غسل جنابت كرده، نباید براى نماز وضو بگیرد. بلكه با غسلهاى واجب دیگر غیر از غسل استحاضه متوسطه، نیز مى تواند بدون وضو نماز بخواند اگرچه بهتر است وضو هم بگیرد.   كسى كه غسل جنابت كرده، نباید براى نماز وضو بگیرد. بلكه با غسلهاى واجب دیگر غیر از غسل استحاضه متوسطه، نیز مى تواند بدون وضو نماز بخواند اگرچه بهتر است وضو هم بگیرد. 

توضیح المسائل آیت الله فاضل لنکرانی

و آیت الله تبریزی، آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله وحید خراسانی و آیت الله نوری همدانی هر غسلی، اعم از واجب یا مستحب را مکفی از وضو گرفتن می دانند.

مساله: كسى كه غسل جنابت كرده , نباید براى نماز وضو بگیرد , بلكه با غسلهاى دیگر واجب - غیر از غسل اسـتـحـاضـه مـتوسطه - و با غسلهاى مستحب نیز مى تواند بدون وضو نماز بخواند اگر چه احتیاط مستحب آن است كه وضو هم بگیرد. كسى كه غسل جنابت كرده , نباید براى نماز وضو بگیرد , بلكه با غسلهاى دیگر واجب (غیر از غسل اسـتـحـاضـه مـتوسطه) و با غسلهاى مستحب نیز مى تواند بدون وضو نماز بخواند اگر چه احتیاط مستحب آن است كه وضو هم بگیرد. 

توضیح المسائل این مراجع

مسئله ی بعدی در ادامه ی مطلب...


شستن مو
شستن موها در هنگام غسل!
حضرت آیت الله خمینی، آیت الله خامنه ای،آیت الله فاضل لنکرانی،آیت الله مکارم شیرازی،و آیت الله نوری همدانی نظرشان این است که در غسل علاوه ی بر موهای گوتاه موهای بلند را هم باشد بشوییم.
مساله: در غسل باید موهی کوتاهی را که جزو بدن حساب می شود، بشوید و بنابر احتیاط شستن موهای بلند هم لازم می باشد.

توضیح المسائل این مراجع

و آیت الله تبریزی، آیت الله سیستانی،آیت الله وحید خراسانی و آیت الله صافی گلپایگانی می گویند در غسل شستن موهای بلند لازم نیست.
مساله : در غسل باید موهای کوتاهی را که جزء بدن حساب می شود بشوید، و شستن موهای بلند واجب نیست. بلکه اگر آب را طوری به پوست برساند که آنها تر نشود، غسل صحیح است ولی اگر رساندن آب به پوست، بدون شستن آنها ممکن نباشد، باید آنها را بشوید که آب به بدن برسد.

توضیح المسائل این مراجع

آیا خانمها می توانند امام جماعت شوند؟ چرا؟

به نام خدا
از نظر اسلام و نظر مراجع تقلید اعظام، زن نمی تواند امام جماعت مرد ها باشد، و فقط بعضی از مراجع اجازه داده اند که زن امام جماعت زنان دیگر باشد و بعضی دیگر همین مقدار را هم اجازه نداده اند، که حکم مراجع و نظرشان را در ادامه مطلب نوشته ام.
فقط یک سوال، چرا زن نمی تواند امام جماعت برای مردها باشد؟
علت اصلی و فلسفه این موضوع برای ما مشخص نیست، ولی می توان فهمید که اگر زن امام شود به طور طبیعی اندام زنانه در جلوی مردان و شنیدن صدای زنان تحریک کننده است و نماز را که ذکر و یاد خداوند و خلوت نمودن با او و مبارزه با وسوسه شیطان است ، از حقیقت خود منحرف می کند و این با روح عبادت و پرستش الهی سازگار نیست، و از نظر اسلام تحفظ زن و عفاف و حجاب و دوری از نگاه نامحرمان و مختلط شدن با مردان برای سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و تاکید اسلام بر این است که زن و مرد نامحرم حتی الامکان در جامعه اختلاط نداشته باشند مگر در موارد ضرورت، بنابراین ما از این موضوعات می توانیم علت حرام بودن امامت زن برای مردان را بفهمیم.

همون طور که نوشتم، به نظر تمام مراجع تقلید اعظام، زن نمی تواند امام جماعت برای مردها باشد، ولی در مورد امام جماعت زن برای زنان دیگر، مراجع اختلاف نظر دارند که بعضی از مراجع تقلید این کار را جایز می دانند و بعضی دیگر این کار را حرام می دانند:

1- زن می تواند امام جماعت برای زنان دیگر باشد:

حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله بهجت، حضرت آیت الله سیستانی، حضرت آیت الله  تبریزی، حضرت آیت الله نوری همدانی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، حضرت آیت الله وحید خراسانی،می فرمایند؛امام جماعت و ماموم، هر دو می توانند زن باشند.

______________________________________________________________________

سوال 596 استفتائات آیت الله خامنه ای، سوال 1159 کتاب استفتائات آیت الله بهجت، مساله 1267 رساله آیت الله مکارم شیرازی، مساله 1450و1455 رساله توضیح المسائل آیت الله نوری همدانی، مساله 1461 و 1466 رساله آیت الله وحید خراسانی، مساله 1461و 1467 رساله آیت الله سیستانی، مساله 1461و 1467 کتاب توضیح المسائل آیت الله تبریزی، مساله 1462 رساله آیت الله صافی گلپایگانی.

______________________________________________________________________

نکته: حضرت آیت الله وحید خراسانی می فرمایند: اگر زن امام است، احتیاط واجب این است که امام و مأموم هم ردیف یکدیگر باشند و امام جلوتر نباشد.

______________________________________________________________________

مسئله 1489 رساله حضرت آیت الله وحید خراسانی.

  ______________________________________________________________________


2- زن نمی تواند امام جماعت برای زنان دیگر باشد:

حضرت آیت الله امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، می فرمایند؛ علاوه بر اینکه زن نمی تواند امام جماعت مردها باشد، زن نمی تواند بنابر احتیاط واجب امام جماعت زنان دیگر باشد.

 ______________________________________________________________________

مسئله 1453 رساله حضرت آیت الله خمینی، مسئله 1479 رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی.

______________________________________________________________________


نکته: در صورت برپایى نماز جماعت توسط خانم، باید هر یک از افراد به فتواى مرجع تقلید خود عمل کند، یعنى اگر مرجع تقلید یک خانم، اجازه داده، مى‏تواند پشت سر امام جماعت زن نماز بخواند.

ان شاء الله موفق و موید باشید.

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن


منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
***منم که دیده نیالودم به بد دیدن

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

***که در طریقت ما کافریست رنجیدن

به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات

***بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن

مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست

***به دست مردم چشم از رخ تو گل چیدن

به می پرستی از آن نقش خود زدم بر آب

***که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن

به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه

***کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن

عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس

***که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن

ز خط یار بیاموز مهر با رخ خوب

***که گردعارض خوبان خوش است گردیدن

مبوس جز لب ساقی و جام می حافظ

***که دست زهدفروشان خطاست بوسیدن

بدحجابی

به نام خدا

 با سلام خدمت دوستان عزیز.

واقعا چرا؟؟؟ چرا برخی از زنان و دختران جامعه ما بدحجابی را برای خود برگزیده‌اند. گرم شدن هوا، بروز احساس خودنمایی، نقش شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، دهن کجی در برابر وضعیت سیاسی موجود و یا در نهایت تلاش مافیایی طراحان مد و لباس برای حفظ و ایجاد بازار مصرف، کدام یک از این علل، یا علتهای دیگر چادر را از سر زنان و دختران ایران برداشته و روسریشان را عقب کشیده است؟؟؟

اولین بدحجابی ها در مهد کودکها

منظور از بد حجابی در مهد کودکها این نیست که ما کودک را مجبور به استفاده از حجاب در دوران کودکی کنیم! بلکه اگر شما کودک سه یا چهار ساله ای را دیده باشید، تقلید یکی از اصلی ترین کارهایی است که این کودک انجام می دهد ، بنابراین برای نهادینه شدن ارزش‌ها باید از دوران کودکی، آموزش احکام و مسائل حجاب را آغاز کرد و در احادیث ائمه اطهار(علیهم السلام) همواره از دل و جان کودکان به زمینی آماده کشت تعبیر شده است؛ زمینی که هر چه در آن بکاری همان را درو خواهی کرد و شاید بدحجابی امروز جوانان و نوجوانان، حاصل غفلت از دوران کودکی آن‌هاست.


حضرت علی (علیه السلام) در وصیتش به امام حسن مجتبی (علیه السلام) می فرماید:
«... وَ اِنَّما قلبُ الْحَدَثِ کَالاَْرْضِ الْخالیةِ ما اُلْقِیَ فیها مِنْ شی ءٍ قَبِلَتْهُ، فَبادَرْتُکَ بِالادبِ قَبْلَ اَنْ یَقْسُوَ قَلْبُکَ وَ یَشْتَغِلَ لُبُّکَ، لِتَسْتَقْبِلَ بِجِدِّ رَأْیِکَ مِن الامرِ ما قَدْ کفاکَ اهلُ التَّجاربِ بُغْیَتَهُ وَ تجربتَهُ، فَتَکُونَ قَدْ کُفِیْتَ مَؤونَةَ الطَّلَبِ وَ عُوفیتَ مِنْ عِلاجِ التَّجْرِبَةِ ... .»

«... دل جوان، همچون زمینِ ناکشته است؛ هر چه در آن افکنند بپذیرد، پس به ادب آموختنت پرداختم، پیش از آنکه دلت سخت شود و خِردت هوایی دیگر گیرد، تا با رأی قاطع روی به کار آری، و از آنچه خداوندان تجربت در پی آن بودند و آزمودند بهره برداری، و رنج طلب از تو برداشته شود و نیازت به آزمون نیفتد ... .»

نهج البلاغه، صبحی صالح، ص 393


این در حالی است که در جامعه امروز شاهد مهد کودک‌هایی هستیم که هم کودکان را از خانواده هایشان دور میکند و هم با آموزش آرایش در قالب نقاشی صورت کودک و همچنین آموزش رقص را به کودک یاد می دهند و بالطبع این تجربه‌ها در دوران جوانی به شکل پوشش نامناسب و برخی هنجارشکنی‌های دیگر خود را نشان خواهد داد. بنابراین آموزش مسائل تربیتی کودکان از همان دوران کودکی دارای اهمیت است، زیرا اصلاح و تغییر زاویه دید یک جوان به این راحتی امکان پذیر نیست. در حال که این تغییرات در دوران کودکی براحتی امکان پذیر است.

حجاب زن، حق افراد جامعه یا حق خدا؟

شبهه‌ای که در ذهنیت بعضی افراد در خصوص حجاب هست، این است که خیال می‌کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است. ولی زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است.
لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این که قرآن کریم می‌گوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می‌شود عصمت زن، حق‌اللَّه است و به هیچ کسی ارتباط ندارد.

عظمت زن در چیست؟

عظمت زن در این است که: «أن لا یرین الرّجال ولا یراهنَّ الرّجال» نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند. قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بی‌بهره‌اند. حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممکن است ـ معاذ الله ـ حجاب را یک بند بنداند، و حال این که قرآن کریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می‌کند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می‌فرماید: (ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین) یعنی برای این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.


پیام و استفتائات مراجع تقلید در مورد مسئله حجاب


امام خمینی (ره):
آنها که زن‌ها را می‌خواهند ملعبه‌ی مردان و ملعبه‌ی جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکارند. زنها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک کرده بیرون برود، با سر باز و لخت؛ این مقام زن نیست، زن باید شجاع باشد، زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است.

حضرت آیت الله خامنه‎ ای:
آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ننگ است، چادر بهترین نوع حجاب و نشانه‌ی ملی ماست.


حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران، چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حمله‌ی آنها قرار گرفت؛ زیرا چادر و حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه‌ی مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند.

حضرت آیت الله تبریزی:
اصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است و حکم کسانی که به آن بی‌اعتنایی نمایند، حکم بی‌اعتنایی به سایر تکالیف دینی است.


حضرت آیت‌الله سیستانی:
اصل حجاب از مسلمات شریعت است و در قرآن آمده است، ولی کسانی که توجّه به وضوح آن ندارند، انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی‌اعتنایی عملی گناه است.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
آری حجاب از ضروریات دین است، ولی انکار آن برای کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارند، موجب ارتداد نمی‌شود.


حضرت آیت‌الله بهجت:
بی‌اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.


حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی:
سزاوار است خانم‌ها از چادر استفاده کنند؛ چون چادر در کشور اسلامی ایران از مظاهر و شعایر اسلام می‌باشد و با حفظ این شعار سعی کنند بانوان محترم، حرکت مورد سؤال را خنثی کنند.

 

تصاویر/ ‌سردارشهید نورعلی شوشتری

 
 
 
سردار شهید نورعلی شوشتری
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سردار شهید محمد زاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان

جواني كه چشم از آقا بر نمی‌داشت

بعدتر که مراسم باستانی‌کارها شروع شد، معمای کم بودن تعداد میل‌ها را این تصویر حل کرد. یکی از ورزشکارهای بسیجی دست چپش از مچ قطع بود. البته میلی که با همان یک دست برداشته بود به قاعده‌ی دوتای میل‌های دیگر وزن داشت.
به گزارش خبرنگار وبلاگستان مشرق،نويسنده وبلاگ "رمز عبوردر آخرين مطلب خود نوشت: روز دیدار بسیجی‌های کرمانشاه با آقا یکی از بچه‌های حفاظت سرُم بدست گوشه‌ای ایستاده بود. یکی هم سرش شکسته بود و سرخی خون مانده بود روی پانسمانش؛ مثل لبخند که همان‌طور مانده بود روی لبهایش. از این دو تا اتفاق عکس نداریم. حیفم آمد تعریفشان نکنم.
***
- دو جفت میل و دو تا تخته شنا. چندتای دیگر هم دور چیده شده بودند. شمردم شد 18 تا تخته شنا و کنارشان 35 تا میل. به حساب من یکی از میلها کم بود. میل‌هایی که رویشان نوشته بود هر کدام حدود 2 کیلوگرمند، دایره‌‌ای تشکیل داده بودند در فضای خالی اختصاصی خودشان. ما که رسیدیم، توی سالن محل دیدار کیپ تا کیپ آدم نشسته بود، جز همین محوطه‌ی نسبتا بزرگ اختصاصی میل و تخته‌ها.

 

- بعدتر که مراسم باستانی‌کارها شروع شد، معمای کم بودن تعداد میل‌ها را این تصویر حل کرد. یکی از ورزشکارهای بسیجی دست چپش از مچ قطع بود. البته میلی که با همان یک دست برداشته بود به قاعده‌ی دوتای میل‌های دیگر وزن داشت.

 

- بسیجی‌ها در زمینه‌ی شعار رفته‌ بودند سراغ ابزارهای چندرسانه‌ای، صدا که به عهده حنجره‌شان بود، متن و تصویر را هم خلاقانه و با تمام ابزار دم دست آورده‌ بودند به میدان. بعضی‌هاشان هم تا عکاس را وادار نمی‌کردند ببیندشان و ابتکارشان را ثبت نکند دست برنمی‌داشتند. فقط مانده‌ام اینها که کف دستشان نوشته‌اند برای اولین وضویشان چه فکری کرده‌اند.





 

- این جوان دست‌به‌سینه تمام مدت چشم از آقا بر نمی‌داشت. عضو گروه سرود بود و متن را هم از حفظ می‌خواند. یکبار هم وسط سرود بی‌صدا زد زیر گریه. اشک هم که می‌ریخت  چشم از آقا برنمی‌داشت.

 

- قبل اینکه آقا بیاید چشمم خورده به یک بسیجی معلول. همین بسیجی‌ای که توی عکس پیداست. نگرانش بودم که در ازدحام و فشار موقع ورود رهبر چه خواهد کرد. گم‌اش کرده بودم تا آخرهای سرود که دوباره دیدمش. به کمک بچه‌های حفاظت آمده بود در جایگاه خبرنگارها. بسیجی میان‌سالی پشت‌بند او آمده بود پیشمان؛ سرخود البته. بنده‌خدا پایش حسابی اذیت شده بود. کسی از همشهری‌هایش به او اعتراض کرد که چرا رفته در جایگاهی دیگر و جواب شنید : « خدا دوسِم داشت آمدم اینجا»

- توی عکس زیر یک میل را نمی‌شود دید. میدان‌دار پرتابش کرده، آنقدر بالا که از کادر دوربین خیلی بالاتر برود. مجری قبلا تذکر داده بود که مبادا مراسم باستانی‌کارها را با سوت و کف تشویق کنند یا اگر میل وسط ماجرا زمین افتاد کسی بخندد. نگرانی مجری موردی نداشت. جماعتی که از ارتفاع میل پرتاب شده به وجد آمده بودند خیلی مرتب صلوات می‌فرستادند.

 
- غلام چهری شصت سالش بود. سالار، پسر مرشد هم دوازده‌سیزده سال داشت. هر دو هم بین باستانی‌کارها بودند. آقا غلام برای خودش چرخی می‌زد ماشاءالله سریعتر از همه‌ی جوان‌ها. پیرمرد از جمعیت صلوات می‌گرفت با چرخیدنش. برنامه که تمام شدند باستانی‌کارها نشستند گوشه‌ای و جا باز شد تا خیلی از پشت در مانده‌ها بیایند توی سالن. حالا دیگر واقعا سالن جای سوزن انداختن نداشت.



 

- حاضران در سالن بعضی‌ها کلاه نمدی به سر داشتند و از عشایر بودند. کلاه را توی سالن جای دیگری هم می‌شد دید. کسی دو طرف کاغذی عکس چسبانده بود. یک‌طرف، صاحبش با لباس خاکی بسیجی با عده‌ای رزمنده و روحانی نشسته بود سر سفره‌ای  و داشت نانش را توی ماست می‌زد. یک طرف هم با کلاه و عینک، صورتش پیدا بود. محاسن صاحب عکس بلند و اغلب مشکی بود. صاحب عکس البته امروز هم توی سالن بود؛ در حال سخنرانی و بر خلاف تصویر، امروز محاسنش بیشتر سفید.

 
 

- خوب که چشم‌ می‌گرداندی از عکس‌ها قدیمی آقا توی سالن باز هم پیدا بود:


- عکس‌های قدیمی را توی سالن تازه پیدا کرده بودم که آقا رفت سراغ دعا و پایان مراسم. آقا که رفت همان کسی که آمده بود توی جایگاه عکاس‌ها و گفته بود خدا دوستم داشته گرم با تیم خبری شروع کرد به سلام و علیک. غریب‌نواز مردمی هستند این کرمانشاهی‌ها، اصرار داشت مهمانش شویم. نشد. کار منتظرمان بود و عکس‌هایی که باید نوشته می‌شدند، شاید بشوند عکس‌نوشت.

توهین بی سابقه خطیب جمعه کویت به امام حسین(ع)

ناگفته نماند در متون کتب درسی دانش آموزان کویتی تنها به زیارت کربلا توصیه نشده بلکه دانش آموزان به زیارت همه اماکن دینی و از جمله مکه مکرمه، مدینه منوره، مسجد الأقصی و غیره توصیه شده اند ..

shia-online.ir: اخبار رسیده از کویت حاکی از آن است که خطیب جمعه یکی از مساجد این کشور در بی سابقه ترین اهانت ضد شیعی، زیارت کربلا را اقدامی بدتر از زنا توصیف کرد.
این خطیب موهن در ادامه اظهارات خود با اشاره به متون کتب دینی درسی دانش آموزان مدارس کویت، گفت: در کتب دینی مدارس می بینیم که دانش آموزان به زیارت عتبات به ویژه کربلا توصیه شده است. بنده معتقدم این کار به معنی دعوت کردن این دانش آموزان به دزدی و یا زنا کردن است زیرا این کار دعوت کردن آنان به شرک و خرافه پرستی!
وی در ادامه توهین های خود افزود: این عتبات چیزی جز قبر و ضریح نیستند که در آن جسد افراد مرده دفن شده و به هیچ دردی نمی خورند و اصلا مقدس نیستند و خیر و برکتی ندارند! این متون نباید به فرزندانمان تدریس شود.
گفتنی است اظهارات این خطیب کویتی در حال بیان شد که اخیرا بخش های زیادی از متون کتب درسی کشور کویت بازبینی و تغییر کرده و قسمت های زیادی از آن حذف گردیده است. ناگفته نماند در متون کتب درسی دانش آموزان کویتی تنها به زیارت کربلا توصیه نشده بلکه دانش آموزان به زیارت همه اماکن دینی و از جمله مکه مکرمه، مدینه منوره، مسجد الأقصی و غیره توصیه شده اند اما این خطیب کویتی با اظهارات خود کینه اش نسبت به اهل بیت علیه السلام را نشان داده است.

متولد «عاشورا» سفر کرده «اربعین» + عکس

صداي ما را از بهشت مي شنويد/2
گشت و گذار امروز خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق در گلزار شهدای تهران ، ارمغانش یادی بود از این بنده خوب خدا و سرباز پاکباخته نهضت روح الله
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، گشت و گذار امروز خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق در گلزار شهدای تهران ، ارمغانش یادی بود از این بنده خوب خدا و سرباز پاکباخته نهضت روح الله:
 
پاسدار شهید در راه اسلام
شهید محمد حسن امانی همدانی
فرزند مهدی
تولد: عاشورای سال 1339 هجری شمسی
بال گشوده در: اربعین حسینی سال 1360 هجری شمسی
محل شهادت: جبهه غرب - سرپل ذهاب - تنگ کورک
 
 
 
سلام بر آنان ،در روزي كه زاده شدند و در روزي كه شهيد شدند و در روزي كه ديگر بار زنده برانگيخته خواهند شد

خدا کند

خدا کند روزی نیاید که از خود غافل شویم و به هدایت دیگران مشغول!!!!!!!!!!!!!!!!!

خدا کند حرفهایمان شعار نباشد............

خدا کند امام عصر عج از اعمالمان راضی باشد..............

خدا کند که بیاید و ما هم لیاقت خدمت در رکابش را داشته باشیم......

یادمان باشد در این فتنه های آخرالزمان خود را جز به رضایت حضرت نفروشیم



اللهم عجل لولیک الفرج.....هر چه تقاضای ظهور از خدا بیشتر شود ظهور زودتر اتفاق می افتد.......
یکدیگر را تشویق به دعا کردن برای ظهور کنیم....حتما تشریف بیارید به وبلاگ خودتون

یا بن الحسن بیا


سرم خاک کف پای حسین است       

سرم خاک کف پای حسین است                     دلم مجنون صحرای حسین است

بُوَد پرونده ام چون برگ گل پاک                    دراین پرونده امضای حسین است

بهشت ارزانیه خوبانِ عالم                           بهشت من تماشای حسین است

به وقت مرگ چشمم را نبندید                        که چشم من به سیمای حسین است

دراین عالم تمنایی ندارم                              تمنایم تمنای حسین است

چراغ از بهر قبر من نیارید                          چراغم روی زیبای حسین است

خوش آن صورت که درفردای محشر              برآن نقش کف پای حسین است

ازآن با گریه دائم خو گرفتم                          که اشکم دُرِِّ دریای حسین است

نترسانیدم از روز قیامت                              قیامت، قدوبالای حسین است

 

ای تشنه لب

عکس/ آنچه از مقلدان راستین خمینی باقی می ماند

در شرح تصویری که مشاهده می کنید به صف کردن کلمات بیهوده است ، باید چشم و دل را به صف کرد و نگریست .به یاد آوریم که سربازان نهضت روح الله ، با امام خود پیمان بستند که پای تا سر بسوزند و بر سر پیمان خود مردانه ایستادند و ...
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در شرح تصویری که مشاهده می کنید ، به صف کردن کلمات بیهوده است ، باید چشم و دل را به صف کرد و نگریست . از مقلدان راستین  خمینی ، در این دنیا چه باقی می ماند جز مهری و پلاکی و پیشانی بندی و نشان پاسداری؟
به یاد آوریم که سربازان نهضت روح الله ، با امام خود پیمان بستند که پای تا سر بسوزند و بر سر پیمان خود مردانه ایستادند و به تاریخ اثبات نمودند : سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.

یک دست جام باده و یک دست زلف یار
رقصی چنین میانه میدانم آرزو است



واكاوي يك عكس ماندگار از دوران دفاع مقدس

لابه‌لاي كتاب‌هاي مدرسه را كه ورق مي‌زني بعضي از عكس‌ها يادآور خاطراتي جاودانه‌اند. سراغ آنها را مي‌توان در ميان تمبرهاي يادگاري ساليان قديم هم گرفت. يكي از اين عكس‌ها كه بارها در پشت كتاب‌هايي همچون «آمادگي دفاعي» به چاپ رسيده است، اين روزها آدمي را ياد سه دهه قبل مي‌برد. عكس متفاوتي كه چند جوان سرباز را اسلحه به دست و از جان گذشته در قاب دوربين ثبت كرده است.»


به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اين عكس متعلق به «محمد فرنود» است. امروز به غير از يكي دو تن از آن نوجوانان كه در اين عكس به شهادت رسيده‌اند، مي‌توان سراغ نفر اول عكس را اين روزها به عنوان معلم همان كتاب‌هاي درسي پيدا كرد.

شايد كمتر كسي بداند نفر اول در اين عكس قديمي كه بارها در قالب پوستر و يا تمبر يادگاري به چاپ رسيده است نصرت‌الله جمشيدي يكي از آن بازمانده‌هاست كه زخم مقدس سالهاي پرشكوه دفاع مقدس را بر شانه دارد.

خودش مي‌گويد:«داستان عكس به سال 64 برمي‌گردد كه حضرت امام (ره) اعلام كردند براي مقابله با عراقيان و يكسره كردن جنگ لازم است سپاه محمد رسول‌الله تشكيل شود و اين عكس زماني گرفته شد كه ما از شهرستان اليگودرز لرستان راهي تهران شديم تا براي مراسم و سخنراني كه مربوط به تشكيل سپاه يكصد هزار نفر محمد رسول الله بود شركت كنيم. همه در ميدان آزادي جمع شديم و اين عكس هم در همان جا به ثبت رسيد.»

او مي‌گويد: «وقتي حضرت امام (ره) اعلام كردند كه سپاه به جبهه برود، همه مردم استقبال كردند و بنده نيز جزئي از اين نيروي مقاومت بودم . آن روزها جبهه در شرايط خاصي بود و به شدت نياز به اين نيروهاي مردمي احساس مي‌شد.»



او البته اولين بار سال 62 و هنگامي كه تنها 15-16 سال داشت به جبهه رفته بود و اين عكس را چند سال بعد از آن از آنها گرفته‌اند كه البته در ميان كساني كه در كنار و اطراف او در اين عكس ثبت شده‌اند مي‌توان شهيد مجيد محمودي و شهيد اكبر سرلك را هم ديد.

جمشيدي مي‌گويد:« اين عكس هميشه من را به فضاي جنگ، جبهه، ايثار و از خودگذشتي مي‌برد. آن روزها مردم كمترين چيزهايشان را تقديم مي‌كردند تا جنگ به پايان برسد. آنها عزيزانشان را دادند و شايد ما كه به جبهه رفتيم و جنگيديم به نوعي ايثار خود را نشان داديم و آنهايي كه با تخم مرغ‌ها و تنها دارايي خود به كمك ما آمده بودند به شكلي متفاوت اين ايثار را ثابت كردند.»

او معتقد است:« در جنگ همه مردم دخيل بودند.عده‌اي در خط اول، عده‌اي در تداركات و عده‌اي در پشت جنگ مستقر شدند. پس نبايد آنهايي را كه شكست انفجار هنوز در گوششان رعشه مي‌اندازد فراموش كرد. ما به عنوان رزمنده سهمي در جنگ داشتيم كه انجام داديم و مابقي مردم هم نقش خود را به خوبي ايفا كردند. حتي آنهايي كه امروز همچنان كمبودهاي بعد از جنگ را تحمل مي‌كنند. رزمندگان و مابقي مردم سختي‌ها را به جان خريدند تا ديگران زنده بمانند و وقتي اين تصاوير را مي‌بينم خودم را بار ديگر در آن ميدان رزمايش احساس مي‌كنم.»

او مي‌گويد: «دوست ندارم جنگ اتفاق بيفتد اما وقتي عكس‌هاي اين چنيني را مرور مي‌كنم پيش خود مي‌گويم اي كاش اين وحدت و يكدلي همچنان در ميان مردم باقي بماند. چه بسا كه آن روزها اگر كسي در جبهه حضور پيدا كرد به خاطر اطاعت از ولايت و حضرت امام (ره) بود. ما همه به عشق ايشان به جبهه رفتيم و امروز هم تمام رزمندگان و مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبري هستند.»

 



سهراب محمودي كه از دوستان قديمي جمشيدي است و پسرعموي شهيدش يعني «شهيد مجيد محمودي» در اين عكس پشت سر جمشيدي قرار گرفته است در بخش ديگري از اين گفت‌وگو عنوان كرد: «ايشان موقعي كه يكي از ديالوگ‌هاي فيلم امام علي(ع) را از زبان عمار به عنوان يك نماد از حكومت ولايي امام علي(ع) شنيد كه مي‌گفت «آنها كه در ركاب رسول‌الله جنگيدند هيچ سهمي از خزانه بيت‌المال نخواهند داشت و ارج خود را از امام طلب مي‌كنند» در خواست داد تا مقرري رزمندگي‌اش را قطع كنند زيرا معتقد بود براي رضاي خدا به جبهه رفته است.»

محمودي بار ديگر به اين عكس اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «سپاهيان محمد رسول الله در شرايطي كه عراق فشار شديدي را به ايران وارد كرده بود تشكيل شد، زيرا امام(ره) مي‌خواستند كار جنگ را يكسره كنند و دستور دادند كه تبليغات زيادي براي شكل گيري سپاه انجام بگيرد و اولين سپاه در مسير رفتن به استاديوم آزادي كار خود را آغاز كرد كه اين عكس هم در همان جا گرفته شد.»

او اضافه كرد: «آن زمان موقعيت جنگ بسيار حساس بود و اين سپاه به واقع قرار بود كار جنگ را يكسره كند و در عمليات والفجر هشت و در ادامه در والفجر 9 كه در ارتفاعات سليمانيه عراق بود جنگ را يك طرفه پيش برد.»

محمودي مي‌گويد: «اين رزمندگان ارزش‌هايي را حمل مي‌كنند كه علاوه بر آنكه خود سمبل آن هستند رفتارشان نيز ميراث فرهنگي، جانبازي و رشادت ساليان پرشور دفاع مقدس است كه انشالله باقيات صالحات خود، خانواده و همه كساني كه به راه ولايت تمسك مي‌جويند خواهد بود. پيروان ولايت بدانند كه سرچشمه جوشان فرهنگ دفاع مقدس جاويدان است و به وجه الهي ثبت شده و هرگز اين فرهنگ از بين نخواهد رفت.»

به گفته او، اين فرهنگ در جنگ بدر به وجود آمد و سرچشمه آن اخلاص بود. در جنگ بدر اخلاص و ولايت مداري محور پيروزي بود و ميراث شهادت شهيدان ما نيز هم اكنون اخلاص و ولايت مداري است. پس پيام ما اين است كه جوانان امروز به حرمت شهدا و حجاب خانواده شهيدان احترام بگذارند و آن را چون جان خويش نگهدارند و در آن صورت ارزشها مانا خواهد بود.

من سینه زنم سینه ی من مال حسین است

من سینه زنم سینه ی من مال حسین است
در سینه ی من عقده ی بین الحرمین است
من سینه زنم سینه ی من وادی عشق است
در سینه ی من عشق دو بانوی دمشق است
من سینه زنم سینه ی من خانه مولاست

یا حسین

کهن‌سال‌ترین بسیجی درگذشت+عکس

کهن سال‌ترین بسیجی کاشان با یکصد سال عمر دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت
 

به گزارش مشرق به نقل از فارس،حسینعلی کاظمی عضو پایگاه بسیج حضرت آیت‌الله یثربی(ره) از حوزه سوم امام حسین(ع) سپاه کاشان امروز در سن یکصد سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبودش شتافت.

مرحوم کاظمی، در سال 1290 هجری شمسی در کاظمین متولد شد و از همان دوران کودکی به ایران آمد و در شهرستان کاشان در خیابان آیت‌الله یثربی(ره) این شهرستان و در کوچه شهید کاظمی کنونی مستقر شد.

مرحوم کاظمی از سال 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به عضویت بسیج درآمد و بسیجی شد و تا پایان عمر و به مدت 33 سال بسیجی باقی ماند.

کاظمی سرهنگ بازنشسته‌ای بود که افتخار پوشیدن لباس بسیج را داشت و با سلاح‌های سه تیر فرانسوی، تک تیر و 5 تیر روسی، برنو، ژسه و همچنین توپخانه و مسلسل آشنایی کاملی داشت.

این بسیجی کاشانی در مدت یکصد سال عمر خود هرگز به پزشک مراجعه نکرد و نعمت بزرگ سلامتی خودش را مدیون خدا و لطف او می‌دانست و همیشه از مردم می‌خواست چون او قناعت پیشه کنند تا راحت و سالم زندگی را بگذرانند.

مراسم تشیع جنازه مرحوم حسینعلی کاظمی ساعت 9 صبح فردا جمعه 22 مهر ماه از مسجد علی‌ بن ‌ابیطالب خیابان آیت‌الله یثربی(ره) کاشان به طرف مسجد حبیب بن موسی(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

نقاشی/ خیره به انتهای افق

نخستین دهه از عمر انقلاب اسلامی ، سال های شکوفایی هنر و فرهنگ مقاومت بود. سال هایی که طی آن ، هنرمندان جوان ، پرشور ، کم توقع و آرمان گرا ، قلب های متلاطم ، پاک و پرخروش خود را ، به جادوی هنر جاودانه کردند
، نخستین دهه از عمر انقلاب اسلامی ، سال های شکوفایی هنر و فرهنگ مقاومت بود. سال هایی که طی آن ، هنرمندان جوان ، پرشور ، کم توقع و آرمان گرا ، قلب های متلاطم ، پاک و پرخروش خود را ، به جادوی هنر جاودانه کردند و میراثی گرانبها در تاریخ این سرزمین به جای نهادند. امروز جمعی از آن هنرمندان در قید حیات نیستند ، جمعی نیز به باورهای گذشته ی خود پشت کرده اند ، جمعی هم خسته و فرسوده ، خود را بازنشسته کرده اند و البته جمعی نیز همچنان پرشور اما پخته تر و کارآزموده در صحنه حضور دارند اما آن میراث گرانبها ، صرف نظر از حال و روز فعلی خالقانش ، همچنان گرما بخش تاریخ انقلاب اسلامی است و مشاهده آن ها یادآور خاطراتی از عرت و سرفرازی یک ملت است.
گروه جهاد و مقاومت مشرق بنا دارد از این پس به یه یاد آوری و تذکر بخشی از آن میراث که در قالب به قلم نقاشان دل سپرده به انقلاب آفریده شده است بپردازد.
اولین اثر متعلق است به هنرمند عزیز ، مصطفی گودرزی. این نقاشی از جانب خالقش ، «انا فتحنا» نام گذاری شده است:
 
آفریننده: مصطفی گودرزی -
نام اثر:  انا فتحنا

بسیج20 میلیونی به معنای آمادگی همه برای مبارزه است

فرمانده کل قوا در جمع بسیجیان کرمانشاه:
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسیجیان سرافراز و دلاور این استان دیدار کردند دیداری که سرشار از عشق و دلدادگی بسیجی به انقلاب و ولایت بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین خاستگاه بسیج و ویژگی های منحصر به فرد آن، به عنوان یکی از ابتکارهای ماندگار و معجزه آسای امام راحل(ره) و همچنین نیاز همه عرصه های کشور به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حرکت پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با چالش ها، پرداختند و تأکید کردند: روحیه بسیجی باید روز به روز در همه ارکان و بخش های مختلف کشور گسترش و تعمیق یابد و ملت ایران به لطف خداوند با همین روحیه بسیجی قله های اقتدار جهانی را فتح خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، سپاه را شاخه برومند برآمده از ریشه انقلاب دانستند و در تشریح چگونگی شکل گیری بسیج به عنوان یک حادثه بدیع و بی نظیر در مجموعه حوادث انقلاب اسلامی افزودند: از آنجا که لازمه هر نهضت و حرکتی، واژه سازی و نهادسازی متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهی بسیج، عمق و ژرفای نگاه خود به نیاز آینده را نشان دادند.

ایشان با اشاره به آرمان های بلند نظام اسلامی و ایستادگی این نظام در مقابل نظام سلطه و استکبار، خاطرنشان کردند: چنین نظامی قطعاً همواره با چالش های مختلفی مواجه خواهد بود و بر همین اساس امام خمینی (ره) بسیج را به عنوان یکی از ارکان آمادگی دفاعی دائمی کشور پایه گذاری کردند و در آن زمان فرمودند "اگر کشوری بیست میلیون انسان آماده دفاع داشته باشد، هیچ قدرتی توانایی طمع ورزی به آن را نخواهد داشت و آن کشور شکست ناپذیر خواهد بود".

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته این آمادگی بسیجی به این معنا نیست که همه جامعه نظامی شود، بلکه به این معناست که همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتی که همه آحاد آن برای مبارزه آماده اند، شکست نخواهد خورد و محور چنین ابتکاری امام خمینی (ره) بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج بیست میلیونی مورد نظر در سال 58، اکنون بسیج دهها میلیونی مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامی و دفاعی فقط یک بعد بسیج است و ابعاد متنوع دیگری همچون علم، نوآوری و ابتکار را نیز در بر می گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در سال 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، آنرا نشان دهنده نیاز کشور به روحیه بسیجی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها دانستند و خاطرنشان کردند: عشق و ایمان و اعتماد به نفس همراه با ابتکار مهمترین ویژگی های روحیه بسیجی در عرصه های مختلف است که هم در بعد دفاعی و هم در بعد سیاسی و مدیریتی کارایی برجسته ای خواهد داشت.

ایشان در عرصه دفاعی به ابتکار در فرماندهی، سازماندهی، جنگ آوری و جنگ افزار اشاره کردند و افزودند: در بعد سیاسی نیز ابتکار در عرصه گسترده دیپلماسی نیز که با انواع شیطنت ها همراه است، کارآمدی بالایی دارد و لازمه دیپلماسی هوشمند و با ابتکار عمل، روحیه بسیجی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر گسترده بودن دایره روحیه بسیجی خاطرنشان کردند: روحیه بسیجی می تواند شامل عرصه های مختلفی همچون پیشرفت علمی و علم آموزی بسیجی، تولید ثروت و اقتصاد بسیجی، سیاست ورزی بسیجی، مدیریت بسیجی و سازماندهی بسیجی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای، گمنامی و اخلاص در کار را از دیگر ویژگی های برجسته روحیه بسیجی برشمردند وافزودند: روحیه بسیجی با این مختصات، می تواند در همه عرصه های کشور بروز و ظهور یابد و البته این روحیه بسیجی به معنای غافل شدن از بسیج آمادگی دفاعی نیست.

ایشان با اشاره به ایستادگی 32 ساله ملت ایران و ظهور تدریجی تفکر اسلامی و انقلابی این ملت در منطقه و توطئه چینی دائمی قدرت های جهانی، خاطرنشان کردند: تا رسیدن به پیروزی نهایی، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراین نظام اسلامی همواره نیازمند یک نیروی دفاعی توانا، بیدار، مستحکم و آماده بکار است که همان روحیه بسیجی در عرصه دفاعی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه صبر و استقامت و ایمان به وعده پیروزی خداوند، عوامل اصلی پیروزی جبهه حق است، افزودند: روحیه بسیجی در عرصه های دفاعی، انتظامی، دولتی و دیپلماسی، این پیروزی را سرعت خواهد بخشید.

حضرت آیت الله خامنه ای دفاع از اصول تغییر ناپذیر اسلامی را از مهمترین وظایف بسیج دانستند و تأکید کردند: بسیج نسبت به حرکت عمومی انقلاب و نظام اسلامی یک نقش فرادوره ای دارد و اگر انحرافی در حرکت مستقیم انقلاب و نظام دیده شود، بسیج در مقابل آن خواهد ایستاد.

ایشان پایبندی به قوانین و ضوابط را از لوازم بسیج و روحیه بسیجی برشمردند و تأکید کردند: همانگونه که بسیج و بسیجی باید قوانین را رعایت کند، از طرف دیگر، اگر قوانین و ضوابط دست و پاگیری مقابل بسیج و گسترش روحیه بسیجی وجود داشته باشد، باید کسانی که تغییر قوانین به عهده آنان است، این موانع را برطرف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، جوانان به ویژه جوانان بسیجی را به تعمیق معارف دینی، گسترش تأثیرگذاری در محیط پیرامونی و تقویت ارتباط معنوی توصیه کردند و افزودند: پایبندی نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش های اسلامی بیشتر و عمیق تر از سال های اول انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از افرادی که چشم خود را بر نقاط مثبت و پیشرفت ها بسته اند و فقط برخی ناهنجاری ها را می بینند، خاطرنشان کردند: این روش غلط است. البته ناهنجاری وجود دارد اما اگر سیر این ناهنجاری ها، به سمت علاج باشد، باید آنرا علامت درست بودن کارها دانست.

ایشان آینده کشور را بر خلاف میل دشمنان و انسان های غرض ورز و بدخواه، بسیار روشن ارزیابی و خاطرنشان کردند: حرکت انقلاب اسلامی، حرکتی موفق بوده است و دلیل آن هم تجربه های عینی و واقعیات موجود و پیشرفت های برجسته 32 ساله ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: حرکت رو به جلو و پیشرفت انقلاب به معنای نبود مشکلات نیست اما اکنون تجربه های متراکمی در عرصه های گوناگون وجود دارد که می تواند الهام بخش مدیران بخش های کلان و بخش های مختلف دیگر باشد.

در ابتدای این دیدار جمعی از ورزشکاران بسیجی سپاه نبی اکرم (ص)، به اجرای ورزش باستانی و پهلوانی پرداختند.

در این دیدار همچنین سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی بالای دفاعی تمام یگان های سپاه در منطقه غرب کشور گفت: نیم میلیون بسیجی ضمن تعمیق معارف دینی خود، دژی مستحکم در برابر تهدیدهای سخت و نرم تشکیل داده اند.

سردار عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) نیز ضمن خیرمقدم به فرمانده کل قوا، گزارشی از آمادگی های دفاعی این سپاه ارائه کرد.

شهیدان زنده ی جاوید هستند

شهیدان از می توحید مستند
شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز
شهیدان زنده ی جاوید هستند

من اگر برخیزم

من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه برمی خیزند
من اگر بنشینم
تو اگر بنشینی
چه کسی برخیزد ؟
چه کسی با دشمن بستیزد ؟
چه کسی
پنجه در پنجه هر دشمن دون
آویزد
دشت ها نام تو را می گویند
کوه ها شعر مرا می خوانند
کوه باید شد و ماند
رود باید شد و رفت
دشت باید شد و خواند
در من این جلوه ی اندوه ز چیست ؟
در تو این قصه ی پرهیز که چه ؟
در من این شعله ی عصیان نیاز
در تو دمسردی پاییز که چه ؟
حرف را باید زد
درد را باید گفت
من چه می گویم ، آه
با تو کنون چه فراموشی ها
با من کنون چه نشست ها ، خاموشی است
تو مپندار که خاموشی من
هست برهان فراموشی من
من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه برمی خیزند
و چه خواهد شد آن
شعرازحمیدمصدق

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا


چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد
رسول خدا فرمود: چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟ 
فاطمه عرض کرد: او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند
رسول خدا فرمود: شهادت می دهم که تو پاره تن منی

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه علیهاسلام رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.) 
وقتی رسول خدا این سخن را شنید، فرمود: فاطمه پاره تن من است

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید: بهترین کار برای زنان چیست؟ 
فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند 
رسول خدا فرمود: فاطمه پاره تن من است 

رسول خدا بعد از ازدواج فاطمه علیهاسلام کارها را بین او و علی علیه السلام تقسیم کرد و فرمود کارهای منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی
فاطمه علیها سلام می‌فرماید:« هیچ کس نمی‌‌داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد

روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمود: چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است
اسماء گفت: من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند
سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد و فرمود:« این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود مرده مرد است یا زن.» و فرمود: پس از مرگم، مرا در همین تابوت بگذارید

منابع:

بحارالانوار، ج 43، صفحات 91 و 93 و 54 و 81 و 189.

بحار/92/43 اول صفحه -

بحار/189/43 -

بحار1/81/43-

بحار/54

چادر


حجاب + چادر ملی + چادر عربی + چادر دانشجویی + زنان و دختران با حجاب

 

رخت ِ زیبای آسمانی را

خواهرم با غروربر سر کن

نه خجالت بکش نه غمگین باش

چادرت ارزش است باور کن

 

بوی  ِ زهرا و مریم و هاجر

از پر ِ چادرت سرازیر است

بشکند آن قلم که بنویسد:

"دِمُدِه گشت و دست و پا گیر" است

 

توی بال  ِ فرشته ها انگار

حفظ وقت ِ عبور می آیی

کوری ِ چشمهای بی عفت

مثل یک کوه  نور می آیی

 

حفظ و پوشیده در صدف انگار

ارزش و شان خویش میدانی

با وقاری و مثل یک خورشید

پشت ِ یک ابر ِ تیره میمانی

 

خسته ای از تمام مردم شهر

از چه رو این قدر تو غم داری؟

نکند فکر این کنی شاید

چیزی از دیگران تو کم داری !!

 

قدمت   روی  شهپر جبریل

هر زمانی که راه می آیی

در شب ِ چادرت تو می تابی

مثل یک قرص ِ ماه می آیی

 

سمت  ِ جریان  ِ  آبها رفتن

هنر  ِ هر شناگری باشد

تو ولی باز استقامت کن

پیش  ِ رو جای بهتری باشد

 

پر بکش  سمت  اوج میدانم

که خدا با تو است در همه جا

پر بزن چادرت تو را بال است

و بدان  می برد تو را بالا

 

در زمانی که شان و ارزش جز

به دماغ و لباس و ماشین نیست

توی چادر بمان و ثابت کن

ارزش واقعی زن این نیست ...!!!

تحرکات جدید شیطان‌پرستی در کشور + تصاویر




با وسوسه‌اش کام آدم و حوا را به طعم ميوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشي به منزل فرشي هبوط داد و حال اين قابيل است که با کمند حسادت شيطان، دست خويش را به خون برادر رنگين نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابديت ندا دهد که: «الم اعهد اليکم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لکم عدو مبين».
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از تابناک، شيطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهي شد، اما تکبري که در وجودش همچون شعله زير خاکستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و نداي «خلقتني من نار و خلقته من طين» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود که کمر همت به گمراه کردن آدم(ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین».

با وسوسه‌اش کام آدم و حوا را به طعم ميوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشي به منزل فرشي هبوط داد و حال اين قابيل است که با کمند حسادت شيطان، دست خويش را به خون برادر رنگين نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابديت ندا دهد که: «الم اعهد اليکم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لکم عدو مبين».

و اکنون سال‌ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم مي‌گذرد و در تاريخ همواره قابيلياني بودند که اين عهد را شکسته و به جرگه عبادالشيطان درآمده‌اند، ولي شيطان بر سر پيماني که با خويش بسته بود، محکم ايستاده و پيرواني را به عبادت خويش فرا مي‌خواند و نداي «أنا ربکم الأعلي» را که روزي به واسطه فرعون سر مي‌داد، امروز خود بي واسطه سر مي‌دهد تا مرهمي باشد بر زخم کهنه تکبرش.

روزگار ما اما، روزگار پایه‌گذاری و سازمان‌‌دهی به اجتماع‌های پراکنده شیطانیستی است. سران شیطانیست در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون اطلاع‌رسانی بهره می‌برند.

از سوی دیگر، در هیاهوی کم توجهی دولتمردان و مسئولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، جریان‌های متعارض این فرصت را غنیمت شمرده و با اتصال به سرشاخه‌های فرامرزی و در پایان آسودگی خاطر به نشر و ترویج آموزه‌های ضد دینی خود می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اخبار رسیده از شهرهای ساری، اصفهان، بندرانزلی، تهران و چندین شهر دیگر، حکایت از آغاز تحرکات جدید گروه‌های شیطان‌پرستی دارد.

بنا بر این اخبار، نشست‌های مخفی پارتی با نواختن موسیقی راک و متال به صورت هفتگی برگزار شده و در این جلسات، شمار بسیاری از جوانان با ظاهری نامناسب و مزین به آلات و نمادهای شیطان‌پرستی به رقص و حرکات نامتعارف دست می‌زنند. حضور دختران جوان از نکات لازم توجه به این جلسات است.

گفتنی است، اعضای گروه‌های شیطان پرستی، افزون بر شرکت در جلسات مخفی در هفته نیز از طریق سایت‌های اجتماعی در ارتباط هستند.

در ادامه، برخی تصاویر به دست آمده از این جلسات را ببینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

گلچيني از سخنان گهربار امام رضا

همانا خاموشي (کنترل زبان) دري از درهاي حکمت است و موجب جلب دوستي مي‏شود و راهنم
اي هر گونه نيکي است.
- دوست هر انساني عقل و دشمن هر انساني ناداني است.
- دوستي با مردم، نيمي از عقل است.
- همانا خداوند قيل و قال (کشمکش‏هاي لفظي بي‏مورد) و تباه نمودن ثروت و تقاضا کردن بسيار را دشمن مي‏دارد.
- مؤمن تا سه خصلت نداشته باشد، مؤمن حقيقي نيست: 1. سنتي از پروردگارش؛ 2. سنتي از پيغمبرش؛ 3. سنتي از امامش. اما سنت خدا پرده‏پوشي است؛ سنت پيامبرش خوشرفتاري و مدارا با  
 مردم است؛ و سنت امامش، صبر کردن در سختي و پريشاني است.
- کسي که به روزي اندک از خداوند خشنود باشد، خداوند از او به عمل کم، خشنود خواهد شد.
- انس گرفتن بي‏حساب و نسنجيده با مردم، شخصيت انسان را از بين مي‏برد.
- همنشيني با اشرار و بدکاران، موجب بدبيني نسبت به نيکان و درستکاران مي‏شود.
- در قيامت، آن کس که به من نزديک‏تر است که در دنيا خوش‏ اخلاق‏تر و نسبت به خانواده‏ي خود نيکوکارتر باشد.
- بهترين بندگان آنانند که چون نيکي کنند، خوشحال شوند و چون بدي کنند، آمرزش طلبند و هر گاه چيزي به آنان داده شود، سپاس‏گزارند و هر گاه به بلا دچار گردند، صبر کنند و هر گاه خشم کنند، درگذرند.
- براي بخيل آسايش و براي حسود لذت و براي پادشاهان وفا و براي دروغگو مروت وجود ندارد.
 - صله‏ي رحم کن؛ گر چه با جرعه‏اي آب باشد.
- برترين چيزي که بدان صله‏ي رحم مي‏شود، خودداري از آزار و اذيت به ارحام است.
- ياري رساندن تو به ضعيف، برتر از صدقه است.
- حقيقت ايمان براي بنده‏اي کامل نمي‏شود، مگر آن که سه خصلت در او باشد: تفقه در دين، برنامه‏ريزي و صبر بر سختي‏ها.
- ايمان چهار پايه دارد: توکل بر خدا و رضا به قضاي او و تسليم شدن به امر خدا و واگذاشتن کار به خدا.
- بزرگوارترين و گرامي‏ترين خوبي‏ها، انجام کار خير و فريادرسي دادخواهان و تحقق آرزوي آرزومندان و تصديق گمان اميدواران و زيادي دوستان در زندگي و بسياري گريندگان پس از وفات است.
- کسي که از نظر تو در صلاحش پيروي نمي‏کند، پس تو هم به نظر او مگراي.
- مسکنت و آرامش، کليد نماز است.
 - با دوست با تواضع، با دشمن با پرهيز و مراقبت، و با عامه‏ي مردم با گشاده‏رويي همنشين باش.
- پيروان و دوستان هر امامي نسبت به او تعهدي دارند و تکميل کردن وفاي به عهد نسبت به امام، اين است که به زيارت قبور آنان بروند.
- مرد زير زبانش پنهان است و چون سخن مي‏گويد، شناخته مي‏شود.
- دشمني با بندگان خدا، بد توشه‏اي براي آخرت است.
- هر کس که قدر و منزلت خويش را بشناسد، هلاک نمي‏گردد.  
- مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از رعايت حق بيرون نمي‏برد.
محبت کردن با مردم، نصف عقل است.
- سخت‏ترين کارها سه چيز است: انصاف و حق‏گويي، اگر چه عليه خود باشد؛ در همه حال به ياد خدا بودن؛ و با برادران ايماني در اموال مواسات کردن.
 - شخص با سخاوت از غذايي که مردم برايش آماده کرده‏اند، مي‏خورد، تا ديگران نيز از غذايي که او آماده مي‏سازد، بخورند.
- قرآن کلام و سخن خداست؛ از آن نگذريد و هدايت را در غير آن نجوييد که گمراه مي‏شويد.
- هر که از نفس خويش حساب کشد، سود برده و آن که از آن غافل شود، زيان کرده است.
- کسي که بترسد، ايمن شود و کسي که عبرت گيرد، بينا گردد و آن که بينا شود، بفهمد و آن که بفهمد، بداند.
- مؤمن چون خشم مي‏گيرد، خشمش او را از حق به در نبرد و چون راضي شود، رضايتش او را به باطل نکشاند و چون به قدرت يافت، بيش از حق نگيرد.  
- در هر زمان که مردم گناه جديدي را رايج کنند، خداوند تبارک و تعالي بلاي جديدي که تا آن زمان سابقه نداشته، بر آن‏ها وارد مي‏سازد.
- ثروت جمع نمي‏شود، مگر به پنج علت: بخل شديد، آرزوي طولاني، حرص غالب، قطع رحم و ندادن حقوق ارحام، و انتخاب دنيا بر آخرت.
 - کسي که روح تشکر نسبت به خلق خدا نداشته باشد، از نعمات پروردگار نيز شکرگزار نخواهد شد.
- دشمني با بندگان خدا، توشه‏ي بدي براي آخرت است.
- هديه، کينه‏ها را از دل مي‏زدايد.
- کسي که به مسلماني خيانت کند، از ما نيست.
- خرد انسان مسلمان تمام نمي‏شود، مگر اينکه در او ده ويژگي باشد: از او اميد خير داشته باشند، از بدي او در امان باشند، خير اندک ديگري را بسيار شمارد، خير بسيار خود را کم انگارد، هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود، در طول عمر خود از دانش‏جويي خسته نشود، فقر در راه خدا برايش محبوبتر از توانگري باشد، خواري در راه خداوند برايش محبوب‏تر از سرفرازي در راه دشمن خدا باشد، گمنامي برايش شيرين‏تر از آوازه باشد و دهم آن که کسي را نبيند جز آن که بگويد او بهتر و پرهيزگارتر از من است.
- هر کسي که نمي‏تواند به ملاقات ما بيايد، به ملاقات دوستان صالح ما برود؛ در اين صورت خداوند ثواب ملاقات با ما را به او مي‏دهد.

منبع:کتاب پیشوای مهر

چهل حکمت رضوی



1- مِن اَخلاقِ الاَنبياء التَّنّظُّف
نظافت موجب پاکي جسم است
نظافت مايـه آرام جـان است
امـام هشتمين فرمود بـا خلق
نظـافت شيـوه پيغمبران است
2- صاحِبُ النّعمَةِ يَجِبُ ان يُوَسِّعَ عَلي عِيالِهِ
توانگر را بوَد واجب که بخشد
زن و فـرزند را از مال دنيـا
دهـد وسـعت به امر زندگاني
بـه شـکر نعـمت حي ّ تـوانا
3- مَن لَم يَشکُرِ المُنعِمَ مِن المَخلوقين لَم يَشکُر اللهَ عزّوجلّ
شـنيده ام که علـي بن موسـي کاظم
خديو طوس، بفـرمـود نکته اي زيبـا
کسي که نيکويي خلق را نداشت سپاس
نکـرده است سپـاس خداي بـي همتـا
4- الايمانُ اداءُ الفرائضِ و اجتِنابُ المَحارِم
فرمود رضــا امام هشتم:
انجام فرائض است ايمان
دوري ز محرّمات و زشتي
پرهيز ز ناصواب و عصيان
5- لَم يَخُنکَ الاَمين، وَ لکِن ائتَمَنتَ الخائِنَ
کسي که بيـم ندارد ز کردگار عليم
مِرا به خدمت خلق خدا مکن تعيين
امين نکرده خيانت، تو از ره غفلت
امين شمـرده خيـانت شعار بدآيين
6- الصَّمتُ بابٌ مِن ابوابِ الحِکمة
زبـان تو گـر تحـت فرمان نباشد
خموشـي گزيـن، تا نيفتي به ذلـّت
علي بن موسـي الرضا راست پندي
سکوت است بابـي ز ابواب حکمت
7- الاَخُ الاَکبرُ بِمنزِلةِ الاَب
برادر چو دانا و شد و آزموده
وِرا با پـدر مـي شمارش برابر
بگفتـا امـام بحق، نور مطلق
به جاي پـدر هست، مهتر برادر
8- صديقُ کُلِّ امْرِئٍ عَقلُهُ و عَدُوُّه جَهلُهُ
بــه نزديـک نـادان بـوَد تـار گيتي
ز دانـش بکـن گـيتـي تـار روشـن
بفرمود فرزنـد موســي بـن جعفـر
تو را عقل يار است و جهل است دشمن
9- التَّوَدُّدُ الي النّاسِ نِصْفُ العَقلِ
هميشـه در پـي تيـمـار بينـوايان باش
کمک به خلق، ز کردار خـالق احـد است
امام راست در اين رهگذر، کلامي نغـز:
که در معاشرت خلق، نيمي از خرد است
10- التَوَکُلُ اَن لاتَخافَ اَحداً اِلاّ اللهَ
بزن بـر لطـف حق دست توکل
کـه لطف ايـزدي باشد تو را بس
توکـل آن بـوَد کـاندر دو عالم
به غير حق نـترسي از دگر کس
11- اَفْضَلُ ما توصَلُ به الرَّحِمِ کفُّ الاَذي عَنْها
فرمـود رضـا ولـي ّ مـطـلق
گنجينـه علم و فضل و احسـان
بهتر صلـه رحـم به گيتي است
خـودداري از گـزنـد ايشـان
12- اَحسَنُ النّاسِ مَعاشاً مَن حَسُنَ معاشُ غيرِهِ في معاشِه
بهتـرين رهـرو به راه زندگـي است
آن که همچـون شمع روشنگـر بـوَد
مردمـان در پرتـوش راحـت زينـد
زندگـي در خـدمتش بـهتـر بــوَد
13- العَقلُ حِباءٌ مِنَ اللهِ و الادَبُ کُلْفَة
رضـا سبـط پاک رسـول امين
که نتـوان سـر از خدمتش تافتن
بگفتا: خرد بخشش ايـزدي است
ادب را به کوشش تـوان يافـتن
14- لَيسَ لِبَخيلٍ راحةٌ و لا لِحَسودٍ لَذّةٌ
بخل رنج است و حسادت محنت است
از ولـي ّ آمـوز درس عبـرتـــي
راحتـي در بخـل نتـوان يـافـتن
در حسـد هـرگـز نيـابـي لذّتــي
15- مَا الْتَقَتْ فِئَتانِ قَطُّ اِلاّ نُصِرَ اَعظَمُهُما عَفواً
عفــو آييـن بزرگـــان باشـــد
بـخشش آييـنـه دورانـديـش اسـت
دو گـروهـي که به جنگنـد و ستيـز
نصرت آن راست که عفوش بيش است
16- عَونُک لِلضَّعيفِ اَفضَلُ مِنَ الصَدَقَة
سخنـي دارم از امـام همام
کـه مفيد است بهر هر طبقه
دستگيري ز ناتوان و ضعيف
به يقين، بهتر است از صدقه
17- المُؤمِن اِذا اَحسَنَ استَبشَرَ وَ اِذا اَساءَ استَغفَرَ
گر ز بخت بد به کس بد کرده اي
هان، مشـو نوميـد از درگاه ربّ
مـؤمن ار نيکي کنـد شادان شود
ور کند بد، مي کنـد بخشش طلـب
18- المُسلِمُ الّذي سَلِمَ المُسلِمون مِن لِسانه وَ يَده
شـنو پند فرزند موسـي بن جعفر
امـام بحـق، مـاه بـرج امـامت
کسـي هسـت مُسلم که باشند مردم
ز دست و زبانش به امن و سلامت
19- لَيسَ مِنّا مَن لَم يأمَن جارُهُ بَوائِقَه
به همـسايه نيکي کن اي نيکمرد
که همـسايه را بر تو حقها بوَد
از آن کس که همسايه ايمن نبُود
بـفرمود مـولا: نـه از ما بوَد
20- التواضُعُ ان تُعطي النّاس مِن نَفسِک ما تُحبّ ان يُعطوک مِثلَه
چنان سـر کن اي دوست با نيک و بد
که باشـد ز تـو نيک و بد در امـان
تـواضع چـنان کن به خـلق خـداي
که خواهـي کنـد خلق با تو چنـان

ادامه نوشته

مرغ دلم پر زند بر سر کوی رضا


مرغ دلم پر زند بر سر کوی رضا
دست نیازم بود باز به سوی رضا
آرزویم این بود تا دم مردن شود
چشم گنه کار من باز به سوی رضا
خلق جهان زائرند از همه سو کعبه را
کعبه بود در حجاز زائر کوی رضا
با نفس عیسویش، با دم جانبخش خویش
جان مسیحا بود زنده ز بوی رضا
بر بدنش می شود آتش دوزخ حرام
هر که خورد قطره ای آب ز جوی رضا
کشور ایران فقط نیست به او متکی
زندگی کائنات بسته به موی رضا
نیست عجب خضر اگر تشنه لب جام اوست
ساقی رضوان بود مست سبوی رضا
جرم و گناه و خطاست عادت دیرین من
عفو کرامت بود خصلت و خوی رضا
چند به شوق بهشت زائر این در شوی
جنت جنت بود روی نکوی رضا
"میثم" اگر از نماز آبروی مؤمن است
آب دهد بر نماز آب وضوی رضا

حضرت آيت الله سيد محمد حسيني زنجاني .حضرت آيت الله العظمی سيد عزالدين حسيني زنجاني.سال۶۹-

حضرت آيت الله سيد محمد حسيني زنجاني .حضرت آيت الله العظمی سيد عزالدين حسيني زنجاني.سال۶۹-

دانلود فایلهای صوتی مداحیهای زیبا ذاکر اهلبیت عباس احمدی

دانلود فایلهای صوتی مداحیهای زیبا ذاکر اهلبیت عباس احمدی

 

 

ای دل مددی آمده ام بر در عباس... مقدمه خوانی

باز این دل من گشته پریشان رقیه... روضه

ایوای رقیم ایوای .... سینه زنی ترکی

نسیم کربلات آقا عطره بهشته.... سینه زنی فارسی

جانم رضا جانم رضا... سینه رنی ترکی

درد دل و مناجات... فارسی

کعبه اهل ولا صحن وسرایه رضا... سینه زنی فارسی 

اگه عشقی تویه دنیاست عشقه عباس و حسینه... شور

بیادشهدا کربلای ایران... شور فارسی

مناجات با علی بن موسی الرضا ع... فارسی

شعر خوانی از مهدی زهرا ص... فارسی

یابن الزهرا یا حسین... شور ترکی